آل اسحاق با بیان اینکه ایجاد فضای شادی و نشاط در کشور جز الزامات است، گفت: برگزاری برنامه‌هایی با محوریت شادی و با رعایت قوانین عرفی اخلاقی و شرعی هدف اصلی ما است.

ایجاد فضای شادی و نشاط در کشور جز الزامات استبه گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرحسین آل اسحاق مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان صبح امروز (سه شنبه چهارم تیرماه) در نشست خبری خود ضمن ارائه برنامه‌های اوقات فراغت جوانان در تابستان ۹۸ اظهار کرد: معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان در دو بخش اوقات فراغت جوانان را دنبال می‌کند‌.

وی با بیان اینکه یک سطح این برنامه‌ها در سطح هماهنگی و ارزیابی فعالیت دستگاه‌های متولی اوقات فراغت در استان‌ها و ستاد ملی جوانان است، گفت: در انتهای فصل تابستان با برگزاری جشنواره برترین دستگاه‌ها انتخاب می‌شوند.

آل اسحاق ادامه داد: همه دستگاه‌های ستاد ملی جوانان از جمله هلال احمر، آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها در طرح اوقات فراغت همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه همه استان برنامه‌های خود را در این زمینه اعلام می‌کنند و موظف هستند ۲ الی ۳ جلسه را به این امر اختصاص دهند، گفت: برنامه‌های سالانه اوقات فراغت جوانان تدوین شده است که از جمله آن می‌توان به دورهمی‌های پرنشاط اشاره کرد.

مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان افزود: ایجاد فضای شادی و نشاط در کشور جز الزامات است و برگزاری برنامه‌هایی با محوریت شادی و با رعایت قوانین عرفی اخلاقی و شرعی هدف اصلی ما است.

آل اسحاق عنوان کرد: امید است با برگزاری این برنامه‌ها در دهه ولایت و دهه کرامت شور و انرژی جوانان را افزایش یابد.

وی با بیان اینکه امسال اولویت اصلی ما برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت در مناطق حاشیه نشین شهر‌ها مناطق روستا‌ها و عشایر است، بیان کرد: امسال به نسبت مرکز استان‌ها برنامه اوقات فراغت در شهرستان‌ها و مناطق حاشیه نشین، روستا‌ها و عشایر باید افزایش یابد.

مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان با بیان اینکه نشست‌های گفتگوی جوانان با مسئولان استانی در طرح اوقات فراغت برگزار می‌شود، افزود: برگزاری پاتوق‌های فرهنگی و اردو‌های ادارات ورزش و جوانان هر استان در دستور کار است.

آل اسحاق گفت: افزایش ظرفیت‌های مهارت آموزی در اوقات فراغت یکی از شاخصه‌های مهم امسال است چرا که اوقات فراغت زمانی برای استفاده هر چه بهتر دوره‌های مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه امروزه مشکل اصلی جوانان اشتغال است، گفت: هرجوانی برای وارد شدن به بازار کار علاوه بر تخصص آکادمیک باید حجمی از مهارت‌های لازم برا آموخته باشد تا بتواند هر چه سریع‌تر وارد حیطه کاری شود.

مدیر طرح‌های ملی و فراگیر جوانان ادامه داد: استان آذربایجان شرقی به عنوان اولین استان طرح مهارت آموزش اوقات فراغت را آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه باید در این زمینه از ظرفیت تمام دستگاه‌هایی امکان آموزش مهارت منجر به اشتغال دارند استفاده شود، گفت: صنعت اوقات فراغت مورد توجه نیست و باید توجه داشت توجه به این صنعت به بالا رفتن سرانه‌ها کمک می‌کند.

آل اسحاق بیان کرد: اگر بتوانیم اهمیت موضوع سرمایه‌گذاری اوقات فراغت و سودآور بودن این موضوع را برای صاحبان سرمایه روشن کنیم اتفاقات خوبی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سطح استانی پرتال‌های استانی فعال است و تمام فعالیت‌های فراغتی وارد سامانه شده است، ادامه داد: در این سامانه امکان ثبت نام طرح‌های اوقات فراغت نیز وجود دارد.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان اظهار کرد: اگر بتوانیم فضا‌های اوقات فراغت را خانوادگی کنیم نگرانی تفکیک‌جنسیتی برخی مکان‌های اقات فراغت حل می‌شود.

وی با بیان اینکه استفاده از طرح‌های اوقات فراغت را باید به صورت یکسان برای همه فراهم کنیم، تاکید کرد: نمونه‌های اوقات فراغت خانوادگی و جوانان باید با نگاه غیر فعال در سطح دستگاه آشکار و ترویج شود.

آل اسحاق افزود: هرسال جشن‌های اوقات فراغت در مرکز استان برگزار می‌شد، اما امسال سعی کردیم با دسترسی به امکانات جشن‌هایی را در شهرستان‌ها نیز برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش‌های مستقیم به سربازان در دستور کار معاونت جوانان است گفت: این اقدام در ۱۶ استان در حال اجراست همچنین برنامه‌هایی برای توانمندسازی جوانان و تشکل‌ها نیز ادامه دارد.

آل اسحاق با بیان اینکه طرح مهارت آموزی سربازان مختص اوقات فراغت نیست عنوان کرد: سهمیه هر استان هزار نفر است و این اقدام کم و بیش در همه‌ی استان‌ها در حال اجراست.

وی با بیان اینکه تاکنون ۳۰ هزار نفر در دوره سرباز مهارت آموزش دیده‌اند و ما آمادگی ابلاغ مرحله دوم این مهارت را داریم، گفت: در حال حاضر منتظر بررسی ایرادات مرحله اول هستیم.

مدیرکل طرح‌های ملی و فراگیر جوانان خاطر نشان کرد: جوانان در دوران سربازی علاوه بر تامین امنیت باید آموزش‌های مهارتی را نیز کسب کنند همچنین در پایان دوره مدرک معتبر قابل ترجمه نیز دریافت می‌کنند.

آل اسحاق گفت: مهارت‌های ایده پردازی، موضوعات مالیات، بیمه قوانین و کسب و کار به سربازان آموزش داده خواهد شد.

وی با بیان اینکه بودجه اوقات فراغت در اختیار وزارت ورزش و جوانان است، تاکید کرد: خوشبختانه با تغییر سن جوانی دایره مخاطب ما از اشتراک با بخشی از دستگاه‌ها محدود شده است.

وی افزود: بسیاری از دوره‌های مهارت آموزی اوقات فراغت بدون هزینه یا با پرداخت مبلغ کم برگزار می‌شود.

آل اسحاق ادامه داد: بودجه دستگاه آموزش و پرورش سه برابر  مجموعه  ما است، البته که بودجه آموزش و پرورش تقریباً به نسبت مخاطبانش صفر است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جوانان ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۹:۴۱ ۰۴ تير ۱۳۹۸
با اینهمه گرانی و بی اخلاقی جامعه جایی برای شادی نمانده
آخرین اخبار