معاون اقتصادی رئیس جمهوری گفت: توسعه همه جانبه سیستان و بلوچستان در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، امنیتی و مسائل خارجه در اولویت مسئولان اجرایی کشور قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد نهاوندیان در کارگروه باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هر کجا نقطه آسیبی وجود دارد باید به سرعت علاج و درمان شود اظهار داشت: تمام دستگاه‌ها بویژه محلی و ستادی باید با همتی مضاعف روند باز آفرینی بافت‌های ناکار آمد را سرعت بیشتری بدهند.

وی با بیان اینکه موانع پیشرفت در سیستان و بلوچستان باید برداشته شود ادامه داد: اگر تمام دستگاه‌ها در زمینه بافت‌های فرسوده پای کار بوده و کمک کننده باشند در این طرح موفق خواهیم شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری با بیان اینکه اگر خواهان طرحی ماندگار هستید باید توجیه اقتصادی داشته باشد افزود: طرحی ماندگار خواهد شد که توجیه منطقی و اقتصادی داشته باشد و این امر هم تنها مختص به حوزه مالی نیست بلکه ابعاد اجتماعی یک طرح نیز مدنظر است.

وی به بنیاد مسکن و راه و شهرسازی در حوزه طرح‌های باز آفرینی سیستان و بلوچستان توصیه کرد که به بخش توسعه گرا، بخش خصوصی و مالی در پیشبرد طرح‌های خود توجه کنند چراکه تنها با واگذار کردن طرح به مردم، آن طرح موفق نخواهد شد.

نهاوندیان با اشاره به طرح «امید» به عنوان یکی از طرح‌های مهم دولت افزود: این طرح به منظور بسیج تمام دستگاه‌های دولتی، هماهنگی و کمک به سازمان راه و شهرسازی در حوزه باز آفرینی پیش بینی شده و مورد تأیید رئیس جمهوری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در حوزه باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده در کشور تا کنون طرحی مورد تأیید قرار نگرفته است ادامه داد: طرح باز آفرینی در حوزه شهر‌های زاهدان و چابهار از جمله طرح‌های بزرگ ملی است که در صورت تحقق آن به الگوی کارآمد در حوزه باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده تبدیل خواهد شد.

معاون اقتصادی رئیس جمهوری عدم توسعه یافتگی، خشکسالی و پراکندگی سکونتی را از جمله مشکلات بافت‌های نا کارآمد در حوزه شهری زاهدان و چابهار عنوان کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری نیز در این نشست گفت: رئیس جمهوری تاکید فراوانی در توسعه باز آفرینی شهری و ارتقا توسعه بافت‌های ناکارآمد دارند.

سید محمد پژمان ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ظرفیت عملیاتی بالایی برخوردار است و انجام طرح‌های مختلف در سطح کشور گواهی براین کارآمدی است.

وی بیان کرد: نشست‌های متعددی در حوزه باز آفرینی شهری برگزار شد که به ارائه سندی برای حضور بنیاد مسکن انجامید.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: پنج هزار واحد در حوزه شهر زاهدان در نظر گرفته شده که اعتبار این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین خواهد شد.

انتهای پیام/گ

توسعه سیستان وبلوچستان اولویت مدیرت اجرایست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار