بر اساس قانون وزارت بهداشت مکلف بود تا خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهد تا به کمک پرونده الکترونیک سلامت در هزینهها و منابع دولت صرفه جویی شده و از مراجعات چندین باره به پزشکی جلوگیری شود.
در پرونده الکترونیک سلامت افزون بر خدمات درمانی، خدمات بهداشتی نیز ثبت میشود و مردم با مراجعه به خانههای بهداشت میتوانند از خدمات رایگان برخوردار شوند و این خدمات به طور کامل در پرونده الکترونیک آنها ثبت خواهد شد.
پرونده الکترونیک سلامت سامانه رضایتمندی در حوزه بهداشت نیز خواهد داشت؛ به عنوان مثال وقتی فردی خدمت دریافت میکند، پیامکی به فرد مبنی بر راضی یا ناراضی بودن ارسال میشود و فرد با ارسال عدد میزان رضایتمندی خود را اعلام میکند.
رصد بیماریهای واگیر و غیرواگیر با پرونده الکترونیک سلامت
مبتلایان به بیماریهای واگیر و غیر واگیر با پرونده الکترونیک سلامت مورد رصد و پایش قرار میگیرند و تمام خدمات و هزینههای درمان بیماری در پرونده الکترونیک سلامت ثبت میشود.
با اجرایی شدن پرونده الکترونیک سلامت از خدمات تکراری جلوگیری میشود؛ به عنوان مثال ممکن است فردی در یک روز به چهار پزشک مراجعه کند و هر پزشک یک دستور دارویی و تشخیصی تجویز کند که این هزینههای نظام سلامت را بالا میبرد، اما به کمک پرونده الکترونیک سلامت میتوان از خدمات اضافی جلوگیری و هزینهها را کنترل کپرونده الکترونیک سلامت به صرفه جویی منابع زیادی در حوزه سلامت منجر خواهد شد، اما استفاده از این پرونده مشارکت مردم بخش خصوصی و همه بخشهای خدمترسان در حوزه سلامت را میطلبد.
از این پس ۷۰ میلیون ایرانی خدمات حوزه سلامت را مبتنی بر پرونده الکترونیک و در آیندهای نزدیک نظام ارجاع دریافت میکنند.
انتهای پیام/