شهردار تهران در خصوص اظهارات اعضای شورای شهر مبنی بر سوال از شهردار توضیاحاتی ارائه کرد.

بتذکرات اعضای شورای شهر بی پاسخ نمی‌مانده گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران عصر امروز در حاشیه آیین تجلیل از جانباختگان و آسیب دیدگان حین خدمت شهرداری تهران در جمع خبرنگاران در خصوص روند برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اظهار کرد: در قانون پیش‌بینی شده است که شورا‌ها می‌توانند انجمن‌هایی را در زیر مجموعه خود داشته باشند و ما اکنون پنجمین‌دوره شورایاری‌ها را تجربه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این در ۳۵۰ محله انتخابات شورایاری‌ها برگزار شده و و در این دوره از هر محله هفت نفر انتخاب خواهند شد، گفت: امیدوارم افرادی که تخصص کافی دارند برای این کار کاندیدا شوند.

وی افزود: انتخابات شورایاری‌ها پایین‌ترین سطح تصمیم سازی در شهر است که از این طریق به تقسیمات زیر ناحیه خواهیم رسید.

شهردار تهران با بیان اینکه آیین‌نامه اجرایی انتخابات شورایاری‌ها توسط شورای شهر تصویب شده و طبق آن هم عمل خواهیم کرد گفت: تلاش ما هم حرکت در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب است.

حناچی خاطرنشان کرد: البته در خیلی از کشور‌ها مقیاس به قدری موثر می‌شود که افراد تلاش می‌کنند در محل خودشان خرید کنند تا عوارض به محله خودشان برسد و ما تا این نقطه فاصله زیادی داریم و تلاش می‌کنیم که به این سمت حرکت کنیم و حس دلبستگی و تعلق به مکان را برای شهروندان بیشتر کنیم.

وی افزود: علت این است که بخشی از بالا بردن کیفیت زندگی در محلات توسط خود شهروندان می‌تواند انجام می‌شود.

حناچی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در گذشته گفته بودید ماهی یک ایستگاه مترو افتتاح خواهد شد و آقای هاشمی رئیس شورای شهر گفته که این مسئله دارای، اما و اگر است، اظهار کرد: این موضوع را تایید نمی‌کنم و تلاشمان این است که این کار را انجام دهیم، ولی اگر بحث ایمنی در کار باشد چشم‌پوشی نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ایستگاه‌ها به لحاظ سبیل آماده است، گفت: بحث تجهیزات ثابت ایستگاهی و هواکش‌ها را داریم که بیشتر این موارد باقی مانده و تلاش می‌کنیم که این کار‌ها انجام شود.

شهردار تهران در خصوص پروژه‌های نیمه تمام هم ادامه داد: پروژه‌ها بر اساس زمان بندی که داشتند و بر اساس پیشرفت فیزیکی که داشتند یک به یک به بهره‌برداری می‌رسند و فردا هم میدان هفت تیر را افتتاح خواهیم کرد که این پروژه جزو پروژه‌های عادی نبوده و در اصل یک تغییر نگرش نسبت به میدان هفت تیر است، زیرا تاکنون یک کارگاه تولید بتن در میدان هفت تیر وجود داشت در حالی که این نوع کارگاه‌ها باید در خارج شهر فعالیت کنند و لذا به احترام شهروندان این کارگاه جمع شده است و در این ماه هم چند پروژه دیگر شهری افتتاح خواهد شد و به زودی دسترسی ولنجک به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود برخی پروژه‌های دیگر مانند تیر‌های عرضی استاد معین، چون در زیر زمین هستند برای مردم قابل مشاهده نیستند.

وی با بیان اینکه خیلی از پروژه‌های عمرانی در حال اجراست، اظهار کرد: شرایط ما در شرایط بسیار سخت است، ولی پروژه‌های عمرانی نخوابیده است.

حنای در خصوص گفتگو‌هایی که پیش از ورود به سالن همایش برج میلاد با اعضای شورا داشت و اندکی به درازا کشید اظهار کرد: ما هر روز با اعضای شورا جلسه داریم و به طور مرتب با اعضاء و کمیسیون‌های شورا جلسه داریم و نقطه نظرات آن‌ها را دریافت می‌کنیم.

حناچی در واکنش به اظهارات برخی از اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه شهردار به تذکرات توجه نمی‌کند و این سبب شده که به زودی از او سوال کنیم،گفت: بعضی از سوالات و تذکرات طول می‌کشد و برخی از آن‌ها هم مربوط به سازمان‌هایی است که نسبت به ستاد دور هستند و ممکن است در مهلت مقرر پاسخ داده نشوند، اما در نهایت بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

حناچی در پاسخ به سوالی در مورد نتیجه گفتگو‌ها با وزارت صنعت در مورد واحد ولنجک گفت: ظاهراً شما اطلاعاتتان در مورد شهرداری از من بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.