علی علیزاده با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود، برخورد پلیس ایران با پلیس‌های اروپایی را مقایسه کرد.

واکنش علی علیزاده به فیلم بازداشت دختر جوان توسط پلیس به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده به تازگی در صفحه اینستاگرام خود ویدیویی درباره فیلمی که از بازداشت خانم ایرانی در روز گذشته پخش شد، منتشر کرد.

متن الحاقی ویدیو منتشر شده توسط علیزاده به این شرح است:

" دیروز ویدئویی منتشر شده از دستگیری یک زن جوان توسط پلیس ایران. با یقین میگویم اگر این جوان در بریتانیا، آلمان یا فرانسه بجای بالا بردن بلافاصله دستها و تسلیم (چه بازداشت به حق چه ناحق) با پلیس وارد زد و خورد میشد، پلیس استخوانهایش را خرد میکرد. و اگر چنین کاری را در آمریکا کرده بود پلیس احتمالا به او شلیک میکرد.

هدف نشر چنین ویدئوهایی، آن هم توسط مسیح علینژاد کارمند رسمی دولت آمریکا، تغییر «قانون» حجاب نیست. افزایش تقابل بخشی از مردم با حکومت و تضعیف پلیس ایران است. پلیسی که دهها برابر نرمتر از پلیس کشورهای غربی است. این را با قاطعیت و براساس تجربه نوزده ساله زندگی در بریتانیا و عضویت چندساله در نهادهای ناظر بر خشونت پلیس در این کشور میگویم.

پیشتر هم گفته‌ام که شخصا مخالف اجباری بودن حجاب هستم. هرگز هم درین باره ریا نکرده‌ام. اما معتقدم وظیفه همه منتقدان حجاب اجباری است که در چنین مواردی از اقتدار نیروی انتظامی کشور دفاع کنند. جای نقد حجاب اجباری چنین جایی نیست. و‌ همینطور وظیفه طرفداران حجاب است که در دام این بازی پیچیده نیفتند و دفاعشان از حجاب را در چنین جا و موقعیتی انجام ندهند و باعث ایجاد دوقطبی کاذب نشنوند.

مساله اینجا درست یا غلط بودن قانون حجاب نیست. مساله جلوگیری از تضعیف پلیس و از دست دادن محبوبیتش نیروی انتظامی کشور است. جلوگیری از اتفاق تلخی که مقدمه سوریه سازی ایران است.

پانوشت: کافی است «خشونت پلیس آمریکا» را با انگلیسی در یوتیوب جستجو‌ کنید. صدها ساعت ویدیو از وحشیگری روزانه این پلیس می‌بینید. از وحشیگری پلیس دولتی که مسیح علینژاد ماه به ماه از آن حقوق میگیرد."

در ادامه ویدیو به اشتراک گذاشته شده توسط علیزاده را مشاهده کنید:

انتهای پیام/

برچسب ها: علیزاده ، حجاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۳ ۰۷ تير ۱۳۹۸
مگر اینجا امریکاست
اینجا ایران یک کشور مسلمان است، در امریکا نیز به یک متخلف شلیک نمی شود آقای انیشتین، بستگی به جرم دارد.
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۴:۵۷ ۱۲ تير ۱۳۹۸
نکنه توقع داری حالا که کشور اسلامی هست یک مشت بی حیا هر کاری که میخاند باید انجام بدند.
برو بابا الکی دم از اسلام نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۵ تير ۱۳۹۸
اینجا باید عمومی بشود که جلوی پلیس مقاومت نکنند ولی حقوق خودشان را هم بدانند اون وقته که همه به قانون احترام میگذارند و کسی پاشو دراز تر از دیگری نمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
David
۰۳:۳۲ ۰۵ تير ۱۳۹۸
ایالات متحده کشور قانونمند دنیا.سرپیچی از دستور پلیس مساویست با شلیک گلوله چه برسه به درگیری با پلیس که صددرصد کشته میشه برای همینه همه به قانون احترام میزارن و کشور پیشرفته در دنیاست .اما ایران انقدر پلیس رو تضعیف کردن که جلوی پلیس چاقو کشی میکنن حتی تو گوش پلیس میزنن و در برخی موارد بلعکس حتی پلیس هم نظاره گر نزاع ها هست و برای امنیت کاری انجام نمیده .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۱۵:۱۲ ۰۴ تير ۱۳۹۸
تو از کی حقوق میگیری؟
Iran (Islamic Republic of)
امیرعباس
۱۴:۵۸ ۱۲ تير ۱۳۹۸
توچی
-
ناشناس
۰۸:۵۹ ۰۴ تير ۱۳۹۸
بخدا تو بهتر از این دشمنان داخلی ایران هستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۰۴ تير ۱۳۹۸
آفرین پسر
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۶:۵۳ ۰۴ تير ۱۳۹۸
تمام قد به نیروی انتظامی کشورم احترام میذارم و موافق آقای علیزاده هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۶ ۰۴ تير ۱۳۹۸
نتیجه اخلاقی اینکه خشونت پلیس ایران تازه کم هم است و در اون مورد خاص اون دختر باید بیشتر کتک میخورده یا حتی باید نقص عضو میشده تازه باید متشکر هم باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۰۴ تير ۱۳۹۸
پلیس امریکا و اروپا افراد را برای دزدی و مواد کتک میزند و به انها شلیک میکند . در امریکا هم به دلیل ازاد بودن اسلحه پلیسهایشان بر روی واکنش سریع افراد حساسن و امکان شلیک بالاست
Canada
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۴ تير ۱۳۹۸
در امریکای شمالی پلیس با کسی رودرواسی ندارد .باید صد درصد مطیع قانون باشی .حالا از قانون خوشت بیاد یا نه .
در عیر اینصورت از عمودی به افقی تبدیل میشی .و پلیس افقی کنتده را هم یکسال مرخصی با حقوق میدهند .حالا خود دانی