رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: هریک از جوانان امدادی هلال احمر ۷ الی ۸ خانواده را برای خدمت رسانی و تسهیل گری در اختیار قرار دادند.

گزارش اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در جریان سیل اعلام شدبه گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهاب الدین صابونچی رئیس سازمان جوانان هلال احمر صبح امروز (دوشنبه سوم تیرماه) در هفتاد و سومین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در شرح گزارشات کمک رسانی سازمان جوانان هلال احمر به مناطق سیل زده اظهار کرد: پیش بینی برنامه‌های پایگاه‌های هلال احمر در ایام نوروز ۹۸ به علت وقوع سیل تغییر کرد و این پایگاه‌ها تبدیل به پایگاه‌هایی برای آگاه سازی، آموزش و جلب مشارکت بود.

وی با بیان اینکه در جریان سیل بیش از ۳۰ هزار اعضای سازمان جوانان هلال احمر فعالیت کردند ادامه داد: در این زمینه گروه‌های مختلف از جمله طلاب در جریان کمک رسانی و پاک سازی منازل زلزله زدگان اقداماتی انجام دادند.

صابونچی گفت: در این جریان ۱۶ استان به عنوان استان معین درگیر پشتیبانی سیل بودند.

وی با بیان اینکه بعد از وقوع سیل تقاضا برای عضویت در سازمان جوانان هلال احمر در میان جوانان افزایش یافت، مطرح کرد: جوانان هلال احمر در جریان سیل حتی اموری که ذات هلال احمر نبود را نیز انجام دادند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر افزود: در پلدختر ۲۵۰۰ تیم جوانان مشغول فعالیت بودند و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در جهت حمایت روانی و اجتماعی سیل زدگان انجام می دادند.

صابونچی عنوان کرد: سازمان جوانان با کمک گرفتن از بخش خصوصی به سیل زدگان بسته‌های کمک‌های اولیه لوازم تحریر و بسته‌های امدادی توزیع کرد.

وی با بیان اینکه با همکاری وزارت ورزش و جوانان و هلال احمر هفته جوان به سیل زدگان پرداخت شد، گفت: در یک شب با حضور جوانان ۲ میلیارد تومان به جهت کمک رسانی به سیل زدگان جمع شد.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه هم اکنون جوانان امدادی این سازمان تعدادی از خانواده‌های سیل‌زدگان را تحت پوشش خود قرار دادند، افزود: هریک از جوانان امدادی هلال احمر هفت الی هشت خانواده را برای تسهیل گری در اختیار قرار دادند.

صابونچی افزود: در طرح مهر تا مهر تعدادی کتاب و اسباب بازی از کتابفروشی‌های کشور خریداری شد تا در دهه کرامت توسط جوانان هلال احمر با حضور چهره‌های فرهنگی و ورزشی بین سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور توزیع شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار