رئیس پلیس امنیت عمومی پایتخت، از شناسایی و انهدام یک باند جعل عنوان در تهران خبر داد و گفت: این متهمان با جعل عنوان از مالکان واحد‌های صنفی محدوده‌های مختلف شهر تهران، اخاذی می‌کردند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ اظهار کرد: با شکایت تعدادی از کسبه و مالکان واحد‌های صنفی محدوده‌های مختلف شهر تهران، مشخص شد که ۲ مرد تحت پوشش نماینده دادستان و ماموران اماکن پلیس، ضمن مراجعه به واحد‌های صنفی، به بهانه‌های مختلف از مالکان این واحد‌ها ایراد‌های صنفی گرفته و اقدام به اخاذی می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان داشت: با اعلام این شکایت‌ها تیمی از ماموران این یگان با هماهنگی‌های انجام شده به تحقیقات در این خصوص پرداختند که طی آن مشخص شد، متهمان با جعل مدارک شناسایی و غصب عنوان دولتی، به واحد‌های صنفی محدوده‌های مختلف شهر تهران مراجعه کرده و ظاهرا پس از بررسی و بازرسی از این واحد‌ها به بهانه‌های واهی از مالکانشان اخاذی می‌کنند.

وی افزود: در تحقیقات فنی انجام شده چهره متهمان و مشخصات ظاهری آن‌ها به دست آمد و ضمن آموزش به مالکان واحد‌های صنفی، طی یک عملیات ضربتی ماموران موفق به دستگیری این ۲ متهم به هنگام اخاذی از مالک یک واحد صنفی شدند.

انهدام باند جعل عنوان به جرم اخاذی از مالکان واحد‌های صنفی

سردار ذوالقدری بیان داشت: متهمان پس از دستگیری به پلیس اماکن عمومی پلیس پایتخت منتقل شده و در تحقیقات انجام شده ضمن اعتراف به جرم خود مبنی بر اخاذی از مالکان واحد‌های صنفی، اظهار داشتند که با جعل عنوان دولتی از این واحد‌ها ایراد گرفته و به این بهانه اخاذی می‌کردند و این در حالی بود که طی بازرسی از مخفیگاه متهمان، تعدادی تجهیزات قلابی از جمله بیسیم، شوکر و تعدادی مدارک و مهر‌های جعلی کشف شد.

رئیس پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، خاطرنشان کرد: متهمان پس از اعتراف به جرایم خود به دادسرا منتقل شده و با صدور قرار وثیقه پنج میلیاردی روانه زندان شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار