بخشدار مرکزی نهاوند گفت: نخستین پارک گردشگری خیرساز روستایی نهاوند در روستای تکه با کمک دولت و خیران احداث می‌شود.

احداث نخستین پارک گردشگری خیرساز در نهاوندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،  آیت صالح بخشدار مرکزی نهاوند بیان کرد: برای احداث این پارک که در مسیر پرتردد دوامام زاده پیرغیب و ابراهیم علیه السلام و سراب بنفشه در کنار روستای تکه قرار دارد اهالی خیر این روستا بیش از ۴هزار متر مربع زمین اهدا و آن را نیز تسطح کرده اند.

وی در ادامه گفت: یکی از خیران روستای تکه به نام حاج اسد احسانی با صرف هزینه‌اینزدیک به ۳۵ میلیون تومان پل ورودی برای دسترسی به این پارک را احداث کرد و با کمک دیگر خیران و اهالی روستا و دهیاری بیش از ۳هزار مترمربع از زمین آن را با خاک ریزی بیش از ۲۵۰ سرویس خاک ریزی آماده کردند.

صالح افزود:کار اولیه ابنیه این پروژه خیر ساز که احداث پل و تسطیح زمین جهت ایجاد فضای سبز است در کنار رودخانه فصلی قلعه ذرتی در حال انجام است.

بخشدار مرکزی نهاوند بیان کرد: با کمک اهالی روستای تکه مسیر کنار جاده به طول ۱۰۰۰متر درختکاری می‌شود و در محل پارک نیز فضای سبز، فضای بهداشتی و تفریحی و آلاچیق درنظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: به دلیل اینکه روستای تکه از توابع بخش مرکزی در مسیر گردشگری دو امام زاده و سراب بنفشه قرار دارد و برای استراحت زائران و گردشگران این پارک احداث می‌شود.

صالح گفت: در این پارک فروشگاه و سرویس بهداشتی و محلی برای پارک ماشین تیز در نظر گرفته شده است.

بخشدار مرکزی نهاوندگفت: روستای تکه از مناطق سرسبز بخش مرکزی است که در نزدیکی رودخانه گاماسیاب و چندین نهر قرار دارد و در نزدیکی این پارک چند صدهکتار تاکستان انگور و باغ‌های میوه قرار دارد که برجذابیت آن می‌افزاید و حسن دیگر آن فاصله ۸کیلومتری آن با نهاوند است.

انتهای پیام/س

نخستین پارک گردشگری خیر ساز روستای نهاوند احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار