نمایندگان دموکرات در تلاشند تا با توسل به اختیارات قانونی مانع منتفع شدن کسب و کار خانوادگی رئیس‌جمهور آمریکا از بودجه‌های دولت فدرال شوند.

دموکرات‌ها سوء استفاده ترامپ از هزینه‌های دولتی برای کسب و کار خانوادگی را متوقف می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، دموکرات‌های آمریکا در تلاش هستند تا با استفاده از اختیارات قانونی مانع از بهره مندی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور از بودجه‌های دولتی فدرال برای کسب و کار تجاری خود شوند.

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا دو لایحه مربوط به هزینه‌های سالانه فدرال را در صحن مجلس مطرح کردند، تا براساس مواد قانونی آژانس‌های فدرال خاص را از استفاده از پول مالیات دهندگان در کسب و کار‌های تجاری رئیس جمهور از جمله هتل ها و زمین‌های گلف او در سراسر جهان منع کنند.

با این حال این لایحه پیشتر با مخالفت‌های از سوی برخی نمایندگان جمهوری خواه مواجه شد. جمهوری خواهان می‌گویند چنین لایحه‌ای می‌تواند امنیت رئیس جمهور را به خطر بیاندازد. مخالفت جمهوری خواهان روند تبدیل شدن این لایحه به قانون را با دشواری همراه خواهد کرد، زیرا در حال حاضر مجلس سنای آمریکا در کنترل جمهوری خواهان است.

با این وجود استیو کوهن و جیمی راسکین، ارائه کنندگان این لایحه آن را به عنوان بخشی از اصلاحیه‌ای برای همه لایحه‌های بودجه سالانه در آمریکا به مجلس نمایندگان ارائه کردند. مجلس نمایندگان آمریکا هفته گذشته نیز یک بسته هزینه‌ای را به تصویب رساند که براساس آن وزارت دادگستری این کشور را از صرف هزینه برای کسب و کار‌های تجاری ترامپ منع کرد.

ترامپ از زمان آغاز ریاست جمهوری خود همچنان مالکیت کسب و کار خود را حفظ کرده با این حال انجام کار‌های روتین آن‌ها را به پسران خود محول کرده است.

 دموکرات‌ها می‌گویند کسب و کار خانودگی رئیس جمهور نباید از منافع دولت فدرال آمریکا منتفع شود.

لایحه پیشنهادی دموکرات‌ها پیشتر نیز در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ مطرح شد، اما با توجه به حاکمیت جمهوری‌خواهان بر مجلس نمایندگان آمریکا در آن زمان، موفقیتی در این زمینه حاصل نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار