مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس از اجرایی شدن محور جدیدی حدفاصل شیراز به کرمان خبر داد و گفت: حدود ۴۰ کیلومتر از این مسیر جدید احداث شده است.

اجرایی شدن محور جدید شیراز به کرمان/ فاصله شیراز به کرمان ۳۵ کیلومتر کاهش می‌یابدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در حاشیه بازدید از کارگاه احداث محور جدید شیراز-کرمان گفت: محور جدید شیراز به کرمان از مسیر شهر‌های نی‌ریز، استهبان و خرامه عبور می‌کند.

فیروز تکاور با اشاره به اینکه طول کل مسیر ۱۰۸ کیلومتر است، گفت: حدود چهل کیلومتر از این مسیر را احداث کرده‌ایم که ۳۶ کیلومتر آن آسفالت شده و ۴ کیلومتر باقیمانده نیز در صورت تامین قیر طی یکماه آینده آسفالت می‌شود.

وی بیان کرد: مطالعات ۳۰ کیلومتر از کل ۶۸ کیلومتر باقی مانده نیز کامل شده است و سعی می‌کنیم همزمان با بهره برداری از ۴۰ کیلومتر قطعه جدید، قطعه دوم را شروع کنیم.

تکاور با اشاره به اینکه قطعه سوم این جاده، در دست مطالعه است، گفت: انتهای این محور به بزرگراه استهبان نیریز متصل خواهد شد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این محور جدید هیچ نقطه پرخطری ندارد و کاملا ایمن طراحی و احداث شده است.

تکاور همچنین گفت: جاده جدید شیراز – کرمان به دلیل عبور از حاشیه دریاچه بختگان، مسیری توریستی است و می‌تواند بستری برای توسعه گردشگری و اشتغال باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس تصریح کرد: احداث این محور شهر خرامه را از بن بست خارج کرده و یک مسیر جدید ترانزیت شرق به غرب فارس را ایجاد خواهد کرد.
انتهای پیام/م

اجرای راه جدید شیراز-کرمان

برچسب ها: راه و شهرسازی ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.