علیزاده گفت: سال گذشته ۳۱۷ تن از کارکنان بازنشسته، منتقل و یا بازخرید شده اند و امسال هم ۵۵۰ نفربازنشسته می‌شوند

تغییر ساعت کاری دانشگاه پیام نور از ۱۱ تیر/ امسال  ۵۵۰ نفر در دانشگاه بازنشسته می‌شوند

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن علیزاده معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه پیام نور استان مازندران اظهار کرد: از یازدهم تیر تا ۲۲ شهریورماه، ساعت کاری دانشگاه از ساعت ۷ صبح تا ۱۴ بعدازظهر خواهد بود و پنجشنبه‌ها کلیه مراکز و واحد‌ها تعطیل می‌شود.

علیزاده افزود: چنانچه استانداری ها، ساعت کاری جدیدی را برای این مدت تعریف کنند دانشگاه تابع بخشنامه استانداری‌ها خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت فیزیکی قابل توجه پروژه‌های عمرانی دانشگاه ابراز امیدواری کرد: تعدادی از این پروژه‌ها در هفته دولت و یا دهه مبارک فجرامسال به بهره برداری برسند.

علیزاده افزود: به طور جدی پیگیر هستیم که با تخصیص به موقع اعتبار در روند بهره برداری این پروژه‌ها تسریع صورت بگیرد.

برپایی واحد آموزشی مستقل و مجهز در قائمشهر

وی در نشست با مسئولان دانشگاه پیام نور استان مازندران گفت: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌های سوادکوه، واحد آموزشی مستقل و مجهز در قائمشهر متناسب با شان و جایگاه این دانشگاه برپا شود.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور در ادامه این نشست به برخی از سوالات و دغدغه‌های کارکنان دانشگاه در فضای مجازی و حقیقی اشاره کرد و اظهار کرد: اینکه گفته می‌شود چرا بانک عامل طرف قرارداد با دانشگاه، بانک صادرات است باید خاطرنشان کرد دانشگاه درحال حاضر با چهار بانک به عنوان بانک‌های دولتی همکاری می‌کند و حقوق پرسنل دانشگاه از طریق بانک تجارت و بانک صادرات پرداخت می‌شودو دانشگاه با این چهار بانک تفاهم نامه دارد و چنانچه سایر بانک‌ها بتوانند خدمات بهتر و شرایط مطلوب تری را برای مجموعه دانشگاه فراهم کنند و میزان تعهدات طرف مقابل اضافه شود این آمادگی وجود دارد که با بانک‌های جدید تفاهم نامه منعقد شود.

علیزاده در ادامه افزود:ارائه تسهیلات مسکن اعضای هیئت علمی در قالب تفاهم وزارت علوم با بانک صادرات انجام می‌گیرد که دانشگاه مجری آن است.

وی گفت:در حال حاضر تسهیلات یک بانک به کارکنان دانشگاه در قالب وام مرابحه و قرض الحسنه و وام یک و ۴ دهم درصد برای دانشجویان با سه بانک انجام می‌گیرد.

صور احکام کارگزینی کارکنان تاپایان خردادماه

علیزاده در خصوص احکام سال جدید نیز تصریح کرد:کلیه احکام کارگزینی کارکنان تاپایان خردادماه صادرشده است و تغییری در این احکام صورت نمی‌گیرد.

۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف هزینه‌های حقوق و دستمزد می‌شود

وی با بیان اینکه در دانشگاه پیام نور نگرانی درباره منابع مالی وجود ندارد، اظهار کرد: منابع دانشگاه ۷۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد اختصاصی و ۴۴ میلیارد تومان از محل کمک دولت تامین می‌شود این در حالی است که ۱۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌کنیم به عبارتی ۹۰ درصد بودجه دانشگاه صرف هزینه‌های حقوق و دستمزد می‌شود.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نورگفت: سال گذشته ۳۱۷ تن از کارکنان بازنشسته، منتقل و یا بازخرید شده اند و امسال هم ۵۵۰ نفربازنشسته می‌شوند و ۲۵۰ نفر نیز متقاضی انتقال به سایر دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها هستند که با سبک شدن بدنه دانشگاه بخش مهمی از مشکلات ما حل خواهدشد.

وی گفت: کارکنان اداری قراردادی و اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی می‌توانند به سایر دستگاه‌ها و یا دانشگاه‌ها انتقال یابند.

علیزاده از شروع تعطیلات تابستانی دانشگاه از ۲۲ تیرماه خبرداد و گفت: مرحله اول تعطیلات تا ۱۱ مردادماه سال جاری ادامه می‌یابد و مرحله دوم در شهریوماه بمدت یک هفته همزمان با ایام تاسوعا و عاشورا خواهد بود.

طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی باید در صحن مجلس به رای عمومی گذاشته شود

وی درباره تبدیل وضعیت کارکنان قراردادی دانشگاه اظهار کرد: طرح تبدیل وضعیت نیرو‌های قراردادی پس از تصویب در کمیسیون اجتماعی مجلس باید در صحن مجلس به رای عمومی گذاشته شود و پس از رای موافق دوسوم نمایندگان مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت:در حال حاضر منتظریم این طرح درباره نیرو‌های قراردادی درصحن علنی تصویب شود و پس ازآن وضعیت نیرو‌های شرکتی تعیین تکلیف خواهد شد.

علیزاده از همکاری ۱۵۰۰ نیروی شرکتی با این دانشگاه خبرداد و افزود:از این تعداد ۷۰۰ نفر دربخش خدمات و ۸۰۰ نفردربخش اداری فعالیت می‌کنند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود درخصوص نقل و انتقال کارکنان دانشگاه گفت:تمام همکاران براساس اعلام نیاز و موافقت مبدا و مقصد می‌توانند درخواست انتقالی بدهند.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور اظهار کرد :به همه نیرو‌های رسمی، قراردادی و پیمانی دانشگاه پست تعلق می‌گیردو هیچ پستی مسدود نمی‌شود.

علیزاده در عین حال افزود:در رویه جدید پست‌ها به تعداد دانشجویان و انتصاب افراد براساس نوع مدرک تحصیلی صورت می‌گیرد. در ساختار جدید، سمت‌ها و پست‌ها شفاف تعریف می‌شوند.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور  تصریح کرد:طبق شیوه نامه جدید که به زودی ابلاغ می‌شود چارت تشکیلاتی مراکز و واحد‌ها در چهار رده و تیپ ۱، ۲، ۳، ۴ طراحی می‌شود.

به گفته معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نورچنانچه برخی از واحد‌های دانشگاه پیام نور مشمول ساماندهی و یا تجمیع بشوند پست‌های کارکنان واحد قبلی به واحد همجوار و جدید منتقل می‌شود و همه پست‌ها می‌مانند. اما برخی از پست‌ها به دلیل شرایط جمعیت دانشجویی در مراکز و واحد‌ها در زمره عدم تخصیص قرار می‌گیرند.

علیزاده در ادامه افزود:هنوز از سوی دولت یا معاون اول رئیس جمهور ابلاغ رسمی درخصوص آیین نامه بازنشستگی پیش ازموعد کارکنان به دانشگاه ابلاغ نشده است.

وی درعین حال خبرداد که دانشگاه درصدد است با اعمال مشوق‌هایی آن دسته از کارکنان ترجیحا زنان را که بیشتر متقاضی هستند با ۲۵ سال سابقه و ۲۵ روز حقوق و با پاداش تشویقی ۳۷ ماه بازنشسته کند که هنوز شیوه نامه اجرایی آن را تدوین نکرده ایم.

معاون اداری، مالی و عمرانی دانشگاه پیام نور گفت:مطابق آیین نامه استخدامی اعضای غیرهیئت علمی پایان خدمت کارکنان اداری با داشتن مدارک کارشناسی، ارشد و دکتری ۳۰ سال است و افراد حتی بالاتر از ۳۰ سال هم به اندازه ۳۰ روز حقوق بازنشستگی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار