دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در چهار روز آینده مناطق شرقی دریای عمان مواج و متلاطم است، گفت: مناطق شرقی دریای عمان برای صید و صیادی مناسب نیست.

شرایط دریای عمان برای صید و صیادی مناسب نیستمحمدرضا سالاری فنودی دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: هم اکنون آسمان نواحی جنوب استان صاف تا کمی ابری و وزش باد‌های جنوب- جنوب شرقی در این مناطق ادامه دارد.

وی ادامه داد: بر اساس خروجی مدل‌های پیش یابی انتظار می‌رود در چهار روز آینده ارتفاع موج در مناطق شرقی دریای عمان بین ۱.۵ تا ۲ و گاهی ۲.۵ متر برسد.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: شرایط دریا برای امور صیادی کلیه شناور‌ها در کلاس قایق و لنج به استثناء مناطق غربی دریا نامساعد است بنابر این به تشکل‌های صیادی و سایر فعالان دریایی توصیه می‌شود ضمن توجه به هشدارها، از فعالیت‌های صیادی در این مناطق خوداری کنند.

سالاری فنودی گفت: با توجه به وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت تمامی بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس مساعد و برای بنادر عمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) با احتیاط و هماهنگی با مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر ودریانوردی استان همراه باشد.

انتهای پیام/ع

دریای عمان مواج 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار