نخستین بار صنعتگران فولاد کشور به روش پاشش حرارتی صفحـــات مســــی قالب های ریخته گری مداوم در شرکت فولاد مبارکه اصفهان دست یافتند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روح الله بیرانوند رئیس تعمیرگاه ریخته گری مداوم فولاد مبارکه افزود: با دستیابی به این موفقیت فرایند سرد شدن و تشکیل تختال با قالب نخستین تجهیز ماشین‌های ریخته گری مداوم فراهم شد.

وی جدیدترین نوع پوشش دهی را روکش کاری صفحات مسی از طریق پودر فلزی-سرامیکی به روش پاشش حرارتی (HVOF) دانست و افزود: پارسال با مشارکت شرکت پارسپلاسماپوشش و کارشناسان ناحیۀ فولادسازی و ریخته گری مداوم فولاد مبارکه، پوشش سرمت پایۀ نیکلی به روش HVOF بر روی یک دست از صفحات مسی قالب ماشین‌های ریخته گری اعمال و به خط تولید ارسال شد.

بیرانوند گفت: بابهره برداری از این قالب به مدت ۵۳ روز کاری در خط تولید عمر کاری این صفحات پس از عملیات این پوششدهی، از ۳۰ به ۷۰ هزار تن تختال افزایش یافت.

وی هدف اصلی ایجاد این پوشش را افزایش کیفیت و عمر تختال دانست و گفت: از نظر کیفی تَرَک تختال‌های تولیدشده با این صفحات به میزان ۵۵ درصد و وضعیت جدایش و کنارۀ پروفیلی به ترتیب به میزان ۱۵ و ۵۰ درصد کمتر شده است.
رئیس تعمیرگاه ریخته گری مداوم فولاد مبارکه دستیابی به این موفقیت را افتخار ملی دانست.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با تولید ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول فولادی تامین کننده بیش از نیمی از فولاد کشور است.

انتهای پیام/م

 

دست یابی به روش پاشش حرارتی صفحات مسی درکشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار