مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: برداشت کلزا از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، تورج بنیادی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان از آغاز برداشت کلزا از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان خبر داد و پیش بینی کرد: حدود ۱۵ هزار تن محصول کلزا از این میزان سطح زیر کشت برداشت شود.

بنیادی افزود: تمهیدات و امکانات لازم برای خرید این محصول در سطح شهرستان‌های قزوین، البرز، آبیک، بوئین زهرا، تاکستان و آوج انجام شده است و ۵ مرکز خرید (یک مرکز در قزوین، یک مرکز بوئین زهرا، یک مرکز البرز، یک مرکز آبیک و یک مرکز در تاکستان) کار خرید کلزا از کشاورزان استان را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: ۱۰ کارشناس آموزش بر روند خرید کلزا نظارت دقیق دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و همزمان با ثبت اطلاعات محموله‌های دریافتی در سامانه جامع خرید تضمینی؛ برای پرداخت به موقع وجوه کشاورزان اقدام خواهد شد.

بنیادی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا در سال جاری؛ با ۲ درصد ناخالصی و ۱۰ درصد رطوبت ۳۴ هزار و ۳۹۸ ریال است.

وی یاد آور شد: در مراکز خرید با هماهنگی‌های انجام شده دانه کلزای تا ۱۰ درصد ناخالصی و ۲۰ درصد رطوبت قابل خریداری است.

بنیادی خاطر نشان کرد: به ازای هر درصد افت رطوبتی بالای ۱۰ درصد و افت ناخالصی بالای ۲ درصد به نسبت از وزن محصول کلزای تولیدی کسر و وجه آن پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ک

برداشت کلزا از ۷ هزار و ۲۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی استان آغاز شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار