اجرای طرح‌های آبخوان داری در اراضی دشت‌های مستعد پخش سیلاب، منجر به ذخیره سازی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن زیر زمینی می‌شود.

روابط/ذخیره سازی ۱۱ میلیارد متر مکعب آب در مخازن زیر زمینی دشت‌هابه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، خسرو شهبازی معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اظهار کرد: اجرای این طرح در سطح ۱۱.۲ میلیون هکتار برنامه ریزی شده که نیاز به ۲۲ هزار میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی افزود: اگر این طرح پنج ساله تامین اعتبار و به طور کامل اجرا شود از فرونشست زمین و تخریب آبخوان‌ها جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این طرح در حال اجرا است، اما اعتبارات آن بسیار ناچیز است و اجرای کامل طرح به اعتبار و ردیف ویژه نیاز دارد.


بیشتر بخوانید: آبخیزداری و آبخوان داری، حلقه مفقوده پروژه سیل‌های اخیر/اعتبار آبخیزداری کفایت اجرای پروژه‌ها را نمی‌کند


 به گفته شهبازی،  ما از سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیریت بحران کشور درخواست کرده ایم که به طور خاص طرح آبخوان داری در اراضی دشت‌های مستعد پخش سیلاب پیگیری و تامین اعتبار شود تا بتوانیم بخشی از بحران آب در استان‌های کشور را برطرف کنیم.

وی افزود: ۵۳.۵ درصد بهره برداری که از آب شرب، کشاورزی و صنعت می‌شود از منابع زیر زمینی است و ما باید راهکار‌هایی برای احیای سفره‌های آب زیر زمینی داشته باشیم.

شهبازی در پایان حجم مخازن زیر زمینی آب کشور را نزدیک به ۵۰۰ میلیارد متر مکعب اعلام کرد.

انتهای پیام/

۵۳.۵ درصد بهره برداری  آب شرب، کشاورزی و صنعت  از منابع زیر زمینی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
این همه بارون اومده ولی روستائیا یه مرغ هم قربونی نکردن
آخرین اخبار