رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان گفت:سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان از پیش بینی‌ها فراتر رفت.

مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در سیستان وبلوچستان از پیش بینی‌ها فراتر رفتدکتر زورقی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،گفت: با شروع مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در اسفندماه سال گذشته پیش بینی سازمان خواروبار جهانی، مبارزه با این آفت در سطح ۲۰هزار هکتار بود، اما شرایط محیطی مناسب وهجوم دستجات بیشتر ملخ از آنسوی مرز به سمت شهرستان ها‌ی استان کم کم سطح مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر را افزایش داده بگونه‌ای که در حال حاضر ۱۳شهرستان درگیر مبارزه با این آفت بین المللی است. همین امر پیش بینی برای مبارزه با ملخ در سیستان وبلوچستان را تا سطح ۱۵۰هزار هکتار ارتقا داد.

دکتر زورقی افزود علیرغم وسعت سطح مبارزه با ملخ در استان تاکنون از سوی سازمان حفظ نباتات کشور ۱۵میلیارد ریال اعتبار به استان تخصیص یافته واین درحالیست که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از ۱۰۰میلیارد ریال برای مبارزه با ملخ صحرایی صحرایی مهاجر هزینه کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد از نیمه دوم اسفند ماه سال گذشته تا به امروز با ۶۰اکیپ دیده بانی ومبارزه علیه این آفت در بیش از ۲۰۱هزار هکتار از مراتع سیستان وبلوچستان به انجام رسیده واین ماموریت همچنان با جدیت دنبال خواهد شد.

شایان ذکراست برای انجام عملیات مبارزه با ملخ صحرایی مهاجر در استان از سازمان جهاد کشاورزی استان‌های قم، تهران، سمنان، خراسان رضوی وهمچنین دستگاه‌های اجرایی استان خودرو‌های کمکی به مناطق آلوده اعزام شده است.

انتهای پیام/گ

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار