رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه گفت: انصاف و عدالت در سوابق کاری وکلای سازمان قضایی نیروهای مسلح نمایان است.

انصاف و عدالت در سوابق کاری وکلای نیروهای مسلح نمایان استبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در جلسه هم اندیشی نقش وکلا در دادرسی منصفانه در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح که صبح امروز (یکشنبه دوم تیرماه) برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه اظهار کرد: یکی از شاخص‌های اساسی دادرسی منصفانه حق استفاده از وکیل است و این امر به نوعی تنظیم کننده سایر گزینه‌های دادرسی منصفانه است.

وی با بیان اینکه استفاده از وکیل به صحت و سلامتی دادرسی کمک می‌کند، افزود: بعضا مشاهده می‌شود که استفاده از وکیل در محاکم معکوس عمل می‌کند و به جای کمک باعث می‌شود دادرسی عادلانه‌تر تحت الشعاع قرار گیرد و دادرسی از مدار حق خارج شود.

بهادری جهرمی گفت: وظیفه وکیل دفاع است، هرچند برخی از مواقع وکیل به جای دفاع از حق به جهت کسب درآمد از موکل دفاع می‌کند، هرچند که موکلش مبنای حق نباشد.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با بیان اینکه اگر وکیل به هر نحوی از موکل خود دفاع کند، ناوکیل است، بیان کرد: در دسترس بودن وکیل در سازمان قضایی با سوال مواجه است، اما به اعتقاد بنده وکیلی که در سازمان قضایی فعالیت می‌کند، نسبت به سایر وکلا کمک بیشتری می‌کند.

وی با بیان اینکه هدف کار وکیل دفاع از حق است و نه کسب درآمد، افزود: در این میان برخورد ما باعث می‌شود که به وکالت به عنوان یک شغل صرف نگاه نشود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه درآمدزایی برای قاضی و وکیل موضوع فرعی است و اصل و اساس برای وکیل کسب درآمد نیست، گفت: با وجود رویه سازمان قضایی ما مدعی هستیم که وکلایی که در سازمان قضایی هستند، در سوابق کاری شان انصاف و عدالت نمایان است.

وی افزود: مشاهده می‌شود وکلا به جای کمک کننده قاضی، منحرف کننده او هستند و غالباً در محاکم عمومی قاضی بین چهار نفر تصمیم می‌گیرد.

رئیس مرکز امور مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه با بیان اینکه شجاعت وکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح نسبت به شجاعت وکیل خارج از این مجموعه بالاتر است، گفت: وکلای این سازمان وکلای سالمی هستند.

جهرمی با بیان اینکه امانتداری و رازداری از ویژگی‌های وکیل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است، خاطرنشان کرد: در محاکم عمومی اطلاعات حریم خصوصی افشا می‌شود و فرآیند دادرسی منصفانه تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد، هرچند حضور رسانه‌ها در جهت منافع ملی و امنیتی طرفین در برخی از محاکم کمک‌کننده نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار