مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از ثبت ۴ میلیون و ۳۸۷ هزار تخلف عدم رعایت فاصله طولی طی سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محور اردبیل- سرعین گفت: علاوه بر این یک میلیون و ۸۳ هزار مورد تخلف سرعت غیر مجاز و ۴۳۵ هزار تخلف سبقت غیرمجاز نیز توسط ۶۴ سامانه ترددشمار در محور‌های مواصلاتی این استان به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تصادفات به دلیل بی‌توجهی به قوانین و مقررات ایمنی است، اظهار کرد: در کمال تاسف بیشترین میزان تخلفات نیز در دو محور اردبیل- مشکین شهر و اردبیل- پارس آباد که بیشترین تصادفات را به خود اختصاص داده مشاهده می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: در سه ماهه نخست امسال به ترتیب بیشترین تخلفات سرعت غیر مجاز با ۱۰۷ هزار مورد تخلف در مشکین شهر- اردبیل و ۹۲ هزار مورد در بران- سه راهی سربند در محور پارس آباد به ثبت رسیده است.

رحمتی تصریح کرد: علاوه بر این در وضعیتی که میانگین سرعت ثبت شده در محور‌های مواصلاتی این استان ۷۰ کیلومتر بر ساعت است، میانگین سرعت ثبت شده در دو محور ذکر شده ۸۵ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

وی افزود: در عین حال تخلفات رانندگی توسط ۲۷ دوربین ثبت تخلفات نیز احصا می‌شود که در سه ماهه نخست امسال ۱۰ هزار و ۱۱۸ مورد محاسبه شده و از این تعداد ۸۱۴۹ مورد به پلیس راه ارسال شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل میزان تردد در محور‌های مواصلاتی طی سه ماهه نخست سال جاری را ۲۸ میلیون عنوان کرد و گفت: این میزان به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶.۴ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/ح

فعالیت ۶۴ سامانه ترددشمار در محور‌های مواصلاتی اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار