بیش از ۶۹ هزار مورد بازرسی از اصناف درسه ماهه ابتدایی امسال

رئیس بازرسی اصناف مرکز اصفهان گفت:در سه ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۶۹ هزار مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته که در این میان، ۲ هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها برابر با ۵۰ میلیارد ریال است.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،جواد محمدی فشارکی رئیس بازرسی اصناف مرکز اصفهان با اشاره به فرا رسیدن روز ملی اصناف اظهار کرد: اصناف همیشه در طول دوره انقلاب، چه در ابتدای آن و در چه مقاطع حساس، در کنار مردم و انقلاب بوده‌اند و تلاش کرده‌اند وظیفه خود در حفظ رضایت جامعه را ادا کنند.

رئیس بازرسی اصناف مرکز اصفهان خاطرنشان کرد: اصناف کشور در زمان وقوع انقلاب اسلامی، در صف مردم قرار داشتند و در زمان جنگ تحمیلی نیز تلاش خود برای تأمین بازار‌های داخلی کشور و همچنین نیاز‌های جبهه را به کار گرفتند، در دوران پس از جنگ تحمیلی و حتی در حال حاضر و در اوج تحریم‌ها و فشار‌های خارجی، تلاش اصناف بر تأمین نیاز‌های مردم و جلب رضایت آن‌ها بوده است.

وی در ادامه افزود: بازرسی اتاق اصناف از زمان خود تلاش داشته تا به کمک اصناف بر امر قیمت‌گذاری صحیح و رعایت قوانین صنفی نظارت کند تا مبادا تخلفاتی نظیر گران‌فروشی، عدم اخذ جواز کسب، فروش کالا‌های قاچاق یا عرضه کالا‌های تقلبی و غیربهداشتی منجر به صدمه زدن به اقتصاد کشور و سلامت جسمی و روانی جامعه شود.

محمدی در خصوص عملکرد بازرسی اصناف مرکز اصفهان اعلام داشت: در سه ماهه ابتدایی امسال، بیش از ۶۹ هزار مورد بازرسی از اصناف صورت گرفته که در این میان، ۲ هزار و ۱۰۱ پرونده تشکیل شده که ارزش ریالی این پرونده‌ها برابر با ۵۰ میلیارد ریال است.

وی همچنین از راه‌اندازی طرح ساماندهی اصناف در اصفهان خبر داد و گفت: این طرح به منظور شناسایی واحد‌های فاقد پروانه کسب اجرایی شده و تا کنون، بازرسی یک منطقه از شهر اصفهان در این خصوص تکمیل شده است.

رئیس بازرسی اصناف مرکز اصفهان تأکید کرد: واحد‌هایی که تا کنون ۳ بار اخطار در این خصوص گرفته باشند با دستور مقام قضایی پلمب خواهند شد.

محمدی متذکر شد: در یک سال اخیر، بیشترین تخلف اصناف، در حوزه گران‌فروشی، عدم نصب برچسب قیمت و عدم رعایت اصول بهداشتی بوده است و در همه شرایط، اصناف استان، همکاری‌های مفیدی با بازرسی در این زمینه داشته‌اند.

وی اعلام داشت: تعامل بازرسی با واحد‌های صنفی بسیار مثبت است و تلاش کرده‌ایم که این ارتباط با همه صنوف به خوبی برقرار شود.

رئیس بازرسی اصناف اصفهان در خصوص مقایسه همراهی و قانون پذیری اصناف اصفهان در قیاس با سایر استان‌ها خاطرنشان کرد: به استناد آمار موجود، اصفهان با وجود تعداد بالای صنوف و بازار بزرگ خود، کم تخلف‌ترین اصناف را در کل کشور دارد و به جرأت می‌توان گفت، صنوف این استان بیشترین تعامل را با نهاد‌های نظارتی در امر کنترل بازار و حفظ حقوق مردم دارند.

وی تصریح کرد: کمترین حجم احتکار در سال گذشته در استان اصفهان رقم خورد و این در حالی بود که بیشترین مشکل اقتصاد کشور در سال گذشته، احتکار برخی صنوف و چند برابر کردن قیمت‌ها با این ابزار بود.

محمدی از تلاش اصناف و اتحادیه‌ها در توجیه واحد‌های خود ابراز خرسندی کرد و گفت: اصناف استان اصفهان قدم‌های مثبتی در خصوص آموزش اعضای خود برداشته‌اند و اتاق اصناف نیز در این زمینه، تسهیلات زیادی را فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه، آموزش شیوه‌های جدید فروش و استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه اصناف گریزناپذیر است اعلام داشت: در حوزه کسب‌وکار‌های مجازی هم کار‌های مناسبی صورت گرفته و شیوه‌های نظارتی بر این نوع خرید و فروش در حال تدوین است، مشکلی که وجود داشت، نبود نمایندگی‌های استانی برای صنوف مجازی بود که مکاتبات لازم برای تشکیل واحد‌های استانی صورت گرفته است.

محمدی همچنین در رابطه با مشکلات به وجود آمده بر سر احداث فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعدد در محلات و آسیب آن به کسب‌وکار خرد اعلام داشت: احداث این مجموعه‌های پرتعداد، مصوبه دولت و کمیسیون نظارت بوده و ضربات زیادی را هم به کسب‌وکار خرد در محلات وارد کرده است.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این واحدها، ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی و همچنین فروش برخی کالا‌های خارجی است که مشابه داخلی آن نیز وجود دارد.

رئیس بازرسی اصناف مرکز اصفهان یادآور شد: افراد در صورت وجود مشاهده هر گونه تخلف در این واحد‌ها می‌توانند به بازرسی اصناف مراجعه کنند.

انتهای پیام/م

 

نظر رئیس بازرسی اصناف مرکز اصفهان در خصوص عملکرد بازرسی اصناف مرکز اصفهان

برچسب ها: اصناف ، قیمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.