­انتخابات شهرداری در استانبول امروز بار دیگر برگزار می‌شود و شهردارِ پایتخت ترکیه از میان یکی از احزاب برگزیده خواهد شد.

رقابت احزاب مختلف ترکیه برای پیروزی در انتخابات جنجالی استانبولبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه ملی گازته چاپ ترکیه، ­انتخابات شهرداری استانبول امروز بار دیگر برگزار می‌شود. حدود ۱۰ میلیون و ۵۶۰ هزار نفر در استانبول واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. شرکت‌کنندگان در این انتخابات آرای خود را به ۳۱ هزار و ۳۴۲ صندوق رای خواهند ریخت.

در این انتخابات اکرم امام اوغلو، کاندیدای ائتلاف ملت، بینعالی ییلدیریم، کاندیدای حزب عدالت و توسعه، نجدت گوک چنار، کاندیدای حزب سعادت، مصطفی ایلکر، کاندیدای حزب وطن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

پس از انتخابات سراسری شهرداری‌ها و شورا‌ها که ۳۱ مارس (۱۱ فروردین) برگزار شد، شورای انتخابات استانبول، اکرم امام اوغلو کاندیدای ائتلاف ملت (از حزب جمهوریت خلق) را برنده انتخابات شهرداری استانبول اعلام و حکم شهرداری وی را صادر کرد، اما با گذشت چند روز شورای عالی انتخابات ترکیه پس از شکایت حزب حاکم عدالت و توسعه انتخابات استانبول را ابطال و حکم تجدید انتخابات را صادر کرد.

رای گیری در استانبول از ساعت ۸ صبح به وقت محلی آغاز و ساعت ۱۷ به وقت محلی پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: انتخابات ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار