اتیوپی که با نقش میانجی‌گری خود تلاش می‌کند به بحران سیاسی در سودان پایان دهد، پیشنهاد داده است که یک شورای انتقالی که بیشتر اعضای آن غیرنظامی باشند، تشکیل شود.

پیشنهاد اتیوپی برای ایجاد یک شورای انتقال قدرت در سودانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ­خبرگزاری فرانسه، بنابر اعلام نمایندگان معترضان در سودان، اتیوپی که با نقش میانجی‌گری خود تلاش می‌کند به بحران سیاسی در سودان پایان دهد، پیشنهاد داده است که یک شورای انتقالی که بیشتر اعضای آن غیرنظامی باشند، تشکیل شود.

۲ تن از رهبران معترضان با اشاره به طرح اولیه یک توافق که توسط محمود دریر، میانجیگر اتیوپیایی مطرح شده، به خبرگزاری فرانسه گفته اند تشکیل یک شورای انتقالی متشکل از ۸ غیرنظامی و ۷ نظامی در حال بررسی است.

۷ نفر از هشت عضو غیرنظامی این شورا از اعضای "ائتلاف برای آزادی و تغییر" خواهند بود. این ائتلاف، بازوی اصلی اعتراضات در سودان است.

پیش‌تر نمایندگان معترضین و نظامی‌ها بعد از مذاکرات طولانی درباره یک دوره انتقالی برای ۳ سال و تشکیل پارلمانی با ۳۰۰ کرسی به توافق رسیده بودند. قرار بود دو سوم کرسی‌های این پارلمان به ائتلاف مذکور تعلق داشته باشد.

ائتلاف برای آزادی و تغییر صبح شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد پیشنهاد ارائه شده توسط دریر که شامل توافقی درباره اصول یک دوره انتقالی است، مبنای مذاکرات میان معترضان و شورای نظامی بوده است.

به دنبال برکناری عمر البشیر رئیس جمهور سودان در تاریخ ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین)، سودان صحنه زورآزمایی میان شورای نظامی و تظاهرکنندگان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار