المیادین نوشت اتفاق قابل‌تامل در سرنگونی پهپاد آمریکایی این است که در جایی سرنگون شد که آمریکا سال ۱۹۸۸ هواپیمای مسافربری ایران را هدف قرار داد.

پهپاد آمریکایی در جایی ساقط شد که آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را هدف قرار دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، اتفاق قابل تامل در سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکایی این است که این پهپاد جایی سرنگون شد که آمریکا سال ۱۹۸۸ هواپیمای مسافربری ایران را سرنگون کرد.

این هواپیمای مسافربری حامل ۲۹۰ مسافر بود. این در حالی است که آمریکا تا امروز به اقدام نظامیان این کشور در سرنگون کردن این هواپیمای مسافربری اعتراف و حتی بابت آن عذرخواهی هم نکرده است؛ هرچند مجامع بین المللی این اقدام آمریکا را محکوم و آن را جنایتی علیه بشریت دانستند.

گزارشگر المیادین گفت: این هم مشیت الهی است که آبروی آمریکا جایی بریزد که سه دهه پیش هواپیمای مسافری پرواز ۶۵۵ ایران را سرنگون کرد. این هواپیما ۲۹۰ مسافر داشت که ۶۰ کودک از جمله مسافران آن بودند. آمریکا این هواپیمای مسافربری را در منطقه کوه مبارک در جنوب غرب ایران سرنگون کرد.

وی افزود: تهران هم اکنون یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را به علت نقض حریم هوایی ایران، درست در همان منطقه سرنگون کرده، هرچند هیچ قربانی برجای نگذاشته است. البته تهران این توانایی را داشت که انتقام بگیرد و یک فروند هواپیمای تجسسی آمریکایی را با ۳۵ سرنشین سرنگون کند؛ هواپیمایی که هواپیمای بدون سرنشین گلوبال هاوک آمریکایی را همراهی می‌کرد، اما این کار را نکرد.

این در حالی است که داغ خانواده‌های قربانیان پرواز ۶۵۵ ایران که از بندر عباس به سمت دبی در پرواز بود، همچنان تازه است و آنان آن روز فاجعه بار را همچنان به یاد دارند.  دولت رونالد ریگان آن زمان تلاش کرد دستان خود را از این ننگ بشوید. وی ادعا کرد ناوگان دریایی آمریکا در راستای تدابیر دفاعی این هواپیما را سرنگون کرده است. ریگان آن زمان به جای آنکه فرمانده نظامی خود را که دستور سرنگونی هواپیما را داده بود، مواخذه کند، به او مدال شجاعت داد. تهران با این حال ساکت ننشست و از طریق مجامع بین المللی این اقدام آمریکا را پیگیری و واشنگتن را به پرداخت غرامت وادار کرد، هرچند واشنگتن هیچگاه به طور رسمی عذرخواهی نکرد.

هم اکنون شاید اقدام ایران در سرنگون کردن هواپیمای بدون سرنشین آمریکا، تا حدی انتقام قربانیان پرواز ۶۵۵ را گرفته باشد. هرچند آب‌های خلیج فارس و تنگه هرمز می‌تواند آبستن حوادث بزرگ‌تری باشد و چه بسا آمریکایی‌ها مجبور شوند تاوان سنگین‌تری بپردازند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۲ تير ۱۳۹۸
چرا سپاه هواپیمای سرنشین دار رو هدف قرار نداد ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۷:۳۲ ۱۰ تير ۱۳۹۸
ومکروا مکرالله و الله خیرالماکرین. انشاالله به زودی زود قائم آل محمد منتقم آل الله از پرده غیبت بیرون بیان و داد مظلومین جهان را بستاند.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۲۰:۵۲ ۰۳ تير ۱۳۹۸
انشااله انتقام بیشتر خاهیم گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۷ ۰۳ تير ۱۳۹۸
سپاه حامی مظلومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۳ تير ۱۳۹۸
آمریکای ها منطقشون اینجوریه که مثلا اگه تو اون هواپیما
655 با یه نفر خصومت داشته باشن بقیه آدمهای هواپیماهم اگه کشته بشن میصرفه چون مثلا کشتن اون یه نفر اهمیتش زیاده واسشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
صلوات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ما منتظر انتقام خون شهدای مظلوم خودمان هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۰۲ تير ۱۳۹۸
قربون خدا برم چه انتقام شیرینی البته اگه تروریستهای امریکاییهم توش بودن خیلی بهتر میشد
Iran (Islamic Republic of)
محسن نصیروند
۰۱:۴۱ ۰۲ تير ۱۳۹۸
سلام.خسته نباشید به پدافند هوایی سپاه و پدافند یکپارچه کشوری که قاطعانه جواب متجاوز به حریم هوایی کشور را دادند،قابل توجه آنهایی که می گفتند موشکهای ایران ماکت هست،پس دیدند که چگونه به هدف خورد،آری جای جای ایران پر است از صدها هزار موشک نقطه زن که اماده شلیک به اهداف مورد نظر هست پس دشمن فکر تجاوز به خاک مقدس ایران را نکند که خسارات سنگین خواهد دید،ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده ولی به متجاوز جواب قاطع خواهد داد،بهتر هست غربیها از خلیج فارس بروند و امنیت ان را به ایران و کشورهای منطقه بسپارند.نصیروند،دهه شصتی،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.با تشکر***"♡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۷ ۰۲ تير ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
Netherlands
ناشناس
۰۰:۰۶ ۰۲ تير ۱۳۹۸
اتفاقا منم بعد نابود شدن ،پهپادو غرور آمریکایی ها ، یاد این هواپیما افتادم ، خدا برای ابد عاملین اون حادثه رو در بدترین نقطه جهنم نگهداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۲ تير ۱۳۹۸
ما هنوز جواب خون عزیزانمون نگرفتیم این پهپاد یک هزارم جواب اون جنایت نیست
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۲۳:۳۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بسم رب الشهداء و الصدیقین : بنام خداوند جان و خرد : هیچگاه یک پهپاد آمریکایی که با موفقیت ساقط شد و به درک فرستاده شد هر چند گراتقیمت ترین پهپاد باشد اگر تمامی قطعاتش از طلا و جواهرات گرانقیمت و نادر روی کره زمین هم ساخته شده باشد هزار سال جای انسانیت کشی و بی دفاع کشی و مظلوم کشی و کودک کشی هواپیمای مسافر بری شخصی را که در سال ۱۹۸۸ با 290 مسافر زد و همگیشان را به ناحق و ظلم به قتل رسانیدند نمی تواند پر کند اگر صدها و هزاران پهپاد آمریکایی هم زده شود و نابود شود جای یک انسان بی گناه برای انتقامش گرفته نخواهد شد چرا که خداوند جل جلاله در قرآن کریم می فرماید اگر انسان بی گناهی و مظلوم و معصومی و مومنی را به قتل برسانید همانند آن است که تمامی بشریت و انسانهای روی کره زمین را کشتید یعنی آنقدر جرم و مکافات و گناهش سنگین است که خداوند جل جلاله با تمامی انسانهای روی کره زمین اگر کشته شوند قیاسش کرده و فقط اینگونه انتقام و مجازات را فقط خداوند جل جلاله می تواند از قاتلان ظالم ستمگر بگیرد و او را مداوم عذاب می کند در جهنمش پس بدا به احوال آن آمریکاییهایی که عده ایی بی گناه را به قتل رساندند در هواپیمای مسافر بری و بدا به احوالشان که مداوم انسانها و انسانیت را در روی کره زمین به ناحق و ظلم و ستم به قتل میرسانند آمریکایها و هم پیمانان جهنمیشان .والسلام و صلوات التماس دعا . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر . لبیک یا رسول الله ص .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خدارا شکر
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۲:۵۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
دست نیروهای حافظ مرزهای کشور ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بابت سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین آمریکای جنایتکار درد نکند خداوند پشت پناهتان باشد ان شاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
این نشان از جوانمردی ایرانیان است و گرنه مسافری شو میزد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۳۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
علاوه بر حادثه تلخ و دردناک هواپیمای مسافربری، آمریکایی ها با ناجوانمردی و در شرایطی که ایران درگیر جنگ بود به دو ناوچه ایرانی حمله کردند و تعدادی از جوانان ما را به شهادت رساندند و یک بار هم سعودی ها از پشت خنجر زدند. امروز هر کدام از این یاغیان دست از پا خطا کنند تکه بزرگشان گوش هایشان خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سالها بود دل مردم انقدر شاد نشده بود واقعا دمتون گرم
Iran (Islamic Republic of)
جمال
۲۱:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
هواپیمای مسافربری ما رو زدن باید به انتظار بشینن
خون در برابر خون تنها تسکین درد بازماندگان خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ننگ همیشگی بر دولتمردان آمریکا باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
سلام بر سپاهیان اسلام آفرین بر قدرت و غیرت شما (مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر آل سعود )
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۱:۰۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بهههله از قدیم گفتن از هر دست بدی از همون دست هم پس میگیری فقط ما انسانیت داشتیم خون انسانی رو نریختیم ممنونم سپاه از اقتداری که داری همیشه در قلب منی همیشه همیشه
Canada
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
پرستویی .افشار .فرخ نزاد .لال شدید .یا بنفع تون نیست .نون را به نرخ روز میخورید .فقط دهن گشاد برای فتوا دارید میشه بگویید .شماها برای مردم چکار کرده اید !!!؟؟؟ فقط بلدید پول جمع کنید و ماهی ده هزار دلار از پول همین مردم و کشور امریکا بفرستید .شرم تون باد .هزار چهره ها .حنایتون رنگی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۱ تير ۱۳۹۸
میتونستن هواپیمایمارو با سرنشینهاش بزنن و بگن دستمون خورد اشتباهی ،مثل خودشون... اما یکم عواقبش زیاد میشد...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۱ تير ۱۳۹۸
یدالله فوق ایدیهم
Iran (Islamic Republic of)
خان یاسوج
۱۹:۲۵ ۰۱ تير ۱۳۹۸
ان شاه الله سرنگونی آمریکای جنایت کارروباچشمانمان به همین زودی ببینیم
United States of America
علی۳۱۳
۱۹:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خداوند حامی سپاه پاسداران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۱ تير ۱۳۹۸
باید اون هواپیما رو با 35سرنشین میزد. برای چه به کسی که رحم و مروت نمی داند دل بسوزانیم.؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
باید آن هواپیمای نظامی و جاسوس هم که سرنشیندار بود زده میشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۱ تير ۱۳۹۸
بنازم ناز شست نظامیانی که پهپاد جاسوس را سرنگون کردند دستشان بی بلا و تنشان سالم .
این پهپاد جای همان هواپیمایی که با نامردی تمام توسط ناو آمریکایی در سالهای پیش مورد اصابت دو فروند موشک قرار گرفت.
باید آن هواپیمای حامل مسافر هم زده میشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خون بیگناه شهیدان بدعث ابروریزی شیطان بزرگ شده
آخرین اخبار