مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده گفت: بیش از ۱۲۰ هکتار از اراضی زراعی در شهرستان آباده به کشت منداب اختصاص داده شده است.

کاشت بیش از ۱۲۰ هکتار از مزارع آباده به منداب/ منداب رایگان در اختیار کشاورزان قرار گرفت

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مجید یعقوبی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: در سال زراعی امسال بیش از ۱۲۰ هکتار از زمین‌های زراعی در شهرستان آباده به کشت منداب اختصاص یافته است.

وی افزود: این محصول در شهرستان آباده، در اواخر مهر و اوایل آبان ماه کشت و در اواسط اردیبهشت ماه همزمان با تشکیل گل‌ها به عنوان کود سبز به زمین برگردانده می‌شود که با اصلاح ساختمان خاک در تأمین مواد غذایی خاک بسیار موثر است و گزینه مناسبی برای کاهش مصرف کود‌های شیمیایی است.

مدیر جهاد کشاورزی آباده تصریح کرد: مقدار ۶۰۰ کیلوگرم بذر منداب تحویلی از استان به صورت رایگان و تشویقی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در هر هکتار مقدار ۲۵ تا۳۰ کیلوگرم بذر برای کاشت مورد نیاز است، تصریح کرد: با توجه به فقیر بودن بیشتر مزارع کشاورزری شهرستان و لزوم افزایش ماده آلی خاک به منظور رشد و توسعه بهتر گیاه و حصول عملکرد بالا، استفاده از کود سبز می‌تواند نقش موثری در این زمینه داشته باشد.

یعقوبی افزود: برای ترویج استفاده و کاشت منداب آمادگی لازم وجود دارد و کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان ناظر در مناطق، آماده ارائه مشاوره و ترویج آموزش گیاه منداب هستند.

مدیر جهاد کشاورزی آباده گفت: کشت منداب گزینه مناسبی برای کاهش مصرف کود‌های شیمیایی در مزارع بوده و به این گیاه کود سبز گفته می‌شود.

انتهای پیام/چ

کشت منداب در آباده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار