قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه از برگزاری ۳۰ کارگاه آموزشی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی در منطقه حکمت آباد شهر کرمانشاه خبر داد و گفت : این کارگاه‌ها از ۲۳ خرداد آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ادامه دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ،آرزو محرابی قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه با بیان اینکه این کارگاه‌ها در حوزه‌های کودکان، نوجوانان و زنان در منطقه حاشیه نشین حکمت آباد شهر کرمانشاه برگزار می‌شود، گفت : تاکنون چهار کارگاه برگزار شده و ۲۶ کارگاه دیگر نیز براساس زمان بندی تا ۱۸ مرداد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون کارگاه‌های بهداشت فردی زنان، تربیت جنسی ویژه والدین، آموزش بهداشت فردی کودکان و انواع کودک آزاری ویژه والدین برگزار شده است، گفت : تا ۱۸ مرداد نیز مابقی کارگاه‌ها شامل مهارت فرزندپروری، مراقبت و بهداشت بدن زنان، مهارت پیشگیری از تجاوز جنسی کودکان، خانواده موفق بعد از مددکاری، مهارت ارتباط موثر، مهارت خودآگاهی و آشنایی با مفاهیم کارآفرینی ویژه کودک نیز برگزار می‌شود.

وی دیگر کارگاه‌هایی که توسط این جبهه برگزار می‌شود را شامل مهارت کنترل خشم نوجوانان، مهارت تفکر خلاق در کودکان، مهارت تصمیم گیری در کودکان، بهداشت محله، آموزش حقوق کودک، کارآفرینی و انتخاب مسیر شغلی نوجوانان، پرسش پاسخ مسائل حقوقی حضانت و طلاق، مهارت نه گفتن در کودکان.

مهارت جرات ورزی، مهارت نه گفتن در نوجوانان، کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار، احکام غسل و نماز ویژه بزرگسالان، بهداشت دهان و دندان، مهارت مدیریت هیجان‌های منفی، بلوغ نوجوانان دختر، مهارت کنترل استرس در کودکان، بلوغ نوجوانان پسر، افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان، آموزش مفاهیم دینی ویژه کودک و نوجوان و مهارت حل مساله کودک و نوجوان عنوان کرد.

قائم مقام جبهه نجات کرمانشاه، گروه هدف این کارگاه‌ها را کودکان، نوجوانان و زنان منطقه حکمت آباد کرمانشاه دانست و گفت: سرفصل‌های هر کارگاه نیز توسط مدرسان مجرب در حوزه‌های بهداشتی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و روانشناسی تدریس می‌شود.

محرابی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه با استقبال بسیار خوب اهالی این مننطقه روبرو شده است، افزود: این کارگاه‌ها با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین توسط جبهه نجات کرمانشاه و با همکاری امور زنان و خانواده استانداری برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تاریخچه فعالیت جبهه نجات کرمانشاه پرداخت و گفت: این جبهه به عنوان سازمان مستقل و غیرانتفاعی با شماره ثبت ۱۰۳ مجوز خود را از وزارت کشور اخذ کرده و از سال ۱۳۸۳ با هدف حمایت از حقوق کودک براساس اصول مندرج در پیمان نامه جهانی حقوق کودک و با استفاده از همکاری اعضای داوطلب فعالیت خود را آغاز کرده است.

محرابی ادامه داد: این جبهه تلاش می‌کند تا با شناساندن و تفهیم و ترویج این حقوق به عموم مردم به برداشته شدن موانع عینی و ذهنی به تحقق حقوق کودکان یاری رساند و برای ایجاد زمینه‌های مناسب برای بهبود وضعیت عمومی زندگی، رشد جسمی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کودکان این سرزمین گام‌های موثری بردارد.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت‌های انجمن، غیرسیاسی و غیرانتفاعی است، اظهار کرد: این انجمن در زمینه‌های مربوط به آموزش، اطلاع رسانی، تعلیم و تربیت، کمک‌های عملی به کودکان آسیب دیده از بلایای طبیعی، کودکان خیابانی کودکان جنگ زده، کودکان آزاردیده، کودکان بی سرپرست و بد سرپرست، دختران و پسران فراری، کودکان کار، کودکان طلاق و نیز خدمات مشاوره به خانواده‌ها تلاش می‌کند.

وی شعار این انجمن را 'حقوق کودک هدف ما' و 'احقاق حق کودک سیاست ما' اعلام کرد و گفت: اولویت این انجمن برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه دفتر این انجمن اکنون در منطقه حکمت آباد کرمانشاه دایر است، افزود: این جبهه در راستای ارائه خدمات خود اقدام به تشکیل خانه کودک و خانه اشتغال در این منطقه کرده است.

 

 

انتهای پیام/د

چهار کارگاه آموزشی با موضوع کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

 

برچسب ها: بهزیستی ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.