نشست مطبوعاتی هفته قوه قضاییه با حضور رییس کل دادگستری استان و جمعی از همراهان در سالن امامت دادگستری استان برگزار شد.

رتبه دوم استان در زمینه مکانیزه شدن سیستم‌های رسیدگی به پرونده‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، علی اکبر گروسی رئس کل دادگستری استان آذربایجان غربی ضمن پاس داشت و تبریک هفته قوه قضاییه و اهمیت کار اطلاع رسانی گفت: کار خبری و اطلاع رسانی از جمله مهم‌ترین کار‌ها است که در ایجاد نشاط و آگاهی بردن مردم در هر زمینه بار سنگینی را بر عهده دارد.

وی هم چنین در زمینه نقش قوه قضاییه نیز افزود: نقش این قوه در کنار دو قوه دیگر از نقش‌های انکار ناپدیر و بی بدیل بوده چرا که سلامت قوه قضاییه رتبه اول را در کشور داشته باشد و این امر با نظارت‌های مستمر محقق شده است.

گروسی با اشاره بر مکانیزه شدن سیستم‌های قصایی استان نیز گفت: تمام زیر ساخت‌های دادگستری بصورت انفور ماتیک و مکانیزه شده اند؛ که حدود ۲۷ دفتر خدمات الکترونیک دایر شده است که بیش از ۲۶۸ کار و خدمات صورت گرفته است و ۳۵ دفتر خدمات دیگر نیز در جهت تسریع در دادرسی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: یکی از دغدغه قوه قضایه رسیدگی و پایان دادن به پرونده‌های موقعه است که در استان آذربایجان غربی تقریبا ۱ دهم از پرونده‌های استان موقعه هست و که به آن‌ها نیز رسیدگی می‌شود.

وی در پایان نیز از تمامی اصحاب رسانه و مطبوعات خواستار شد که در زمینه ایجاد و نشاط و آگاهی بردن مردم در زمینه‌های کاهش جرایم و پیشگیری از آن همت به خرج دهند.

گفتنی است: استان آذربایجان غربی رتبه دوم در زمینه مکانیزه شدن سیستم الکترونیکی در زمینه رسیدگی به پرونده‌ها را دارد.

هم چنین به مناسبت هفته قوه قضاییه نمایشگاهی در مقابل دادگستری استان دایر شده است که خدمات رایگان از جمله مشاوره حقوقی و افتتاح حساب کاربری را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/س

نشست خبری هفته قوه قضاییه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.