مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: مبارزه با آفت کرم کلوگاه در باغهای انار خراسالن رضوی به صورت کاملا بیولوژیکی انجام می شود.

مبارزه با آفت انار در خراسان رضوی به روش بیولوژیکیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فاطمه حلاج نیا مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه به اهمیت صادرات انار امکان سم زدن به این محصول وجود ندارد.

وی بر لزوم حساسیت کشاورزان نسبت به شناسایی و مبارزه به موقع با آفت کرم گلوگاه انار تاکید و افزود: با توجه به کاهش پارسال میزان تولید انار و افت چشمگیر حجم صادرات آن، امسال کیفیت این محصول و مرغوبیت آن از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: آمادگی به منظور آفت زدایی بیولوژیک در باغ‌های انار استان با پرورش زنبور "تریکوگراما" برای مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار در دو مرکز تولید زنبور (انسکتاریم) انجام شده است.

حلاج نیا  با بیان اینکه  امسال تاکنون گزارشی از مشاهده این آفت در باغ‌های انار دریافت نشده است افزود:بروز آفت  در محصول انار غیر منتظره نیست و پیش بینی می‌شود با توجه به وضعیت آب و هوایی در آینده نزدیک شاهد گزارش مشاهده این آفت باشیم.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با آفت کرم گلوگاه انار طی دو روش مکانیکی و بیولوژیکی انجام می‌شود گفت: درمبارزه مکانیکی، گل یا تاج انار جدا می‌شود، اما در مبارزه بیولوژیک با رهاسازی زنبور تریکوگراما با آفت مقابله صورت می‌گیرد.

سالانه از سطح ۳۱۶ هزار هکتار باغ‌های خراسان رضوی یک میلیون و ۵۰ هزار تن انواع محصولات برداشت می‌شود.
 
انتهای پیام//ع.م

مبارزه با آفت انار در خراسان رضوی بیولوژیکی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار