رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها گفت: از قوه قضائیه انتظار داریم به صورت ریشه‌ای سوء استفاده‌های انجام شده در سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، جبار کوچکی‌نژاد رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها سوءاستفاده‌های کلان مالی برخی افراد از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به نفع خود را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: از قوه قضائیه انتظار داریم به‌صورت ریشه‌ای سوء‌استفاده‌های انجام شده در سازمان هدفمند‌سازی یارانه‌ها را مورد بررسی قرار دهد.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد حجم منابع و درآمد‌های سالانه این سازمان عنوان کرد: سازمان هدفمند کردن یارانه‌ها باید سالانه ۴۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته باشد با این حال طبق نتایج به دست آمده توسط این کمیته تاکنون انحرافات بسیار زیادی در مجموعه مذکور مشاهده شده است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم دقت عمل و ریشه‌یابی دقیق قوه قضائیه در بحث رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را خواستار شد و تصریح کرد: کمیته تحقیق و تفحص مجلس به مدت یکسال تخلفات انجام شده در سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها را مورد پیگیری قرار داد.

تخلف در فرآیند اجرای هدفمندی یارانه‌ها؛ ارسال گزارش به قوه قضائیه

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه کمیته تحقیق و تفحص مجلس با وجود زمان محدود تعیین شده موفقیت‌های بسیار زیادی در جمع کردن اسناد و مدارک تخلف در سازمان هدفمندی یارانه‌ها به دست آورده است ابراز داشت: هم‌اکنون کل پرونده و تمامی مدارک به‌دست آمده توسط کارشناسان کمیسیون اقتصادی مجلس در حال بررسی است.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه وی تاکنون دو بار برای دفاع از پرونده تحقیق و تفحص ازسازمان هدفمندی یارانه‌ها در جلسه کمیسیون اقتصاد مجلس شرکت کرده و دفاعیات خود را ارائه داده است بیان داشت: شرح متخلفان و افرادی که از منافع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها سوء‌استفاده کرده‌اند با یکسری اسناد و مدارک معتبر در پرونده مذکور موجود است.

وی اخذ یکسری پول و سرمایه به‌صورت کاملاً بلاعوض توسط برخی از افراد را از جمله موضوعات مهم و قابل تأمل پرنده تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خواند و اظهار داشت: از قوه قضائیه انتظار داریم به‌صورت دقیق تخلفات و انحرافات مالی انجام شده در این سازمان را مورد بررسی و کنکاش قرار دهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

برچسب ها: یارانه ، اخبار مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۲۷ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
از سازمان هدفمندی یارانه ها میخایم اصراف دادن از یارانه را داخل سایتشون یه بازنگری کنن مثل آب خوردن هرکس میتونه برای کسی دیگه انصراف بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
یکی از بزرگترین معضلات کشور ما اینه که در مورد قوانین و خط و ربطهای اقتصادی کنترلها و نظارتها برای جلوگیری از هدر رفت