پس از استعفای رئیس پارلمان گرجستان، معترضان در این کشور استعفای وزیر کشور را خواستارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴, استعفای رئیس پارلمان گرجستان در روز جمعه برای معترضان در این کشور کافی نبود. از همین رو جمعه شب بار دیگر ۱۵ هزار نفر در برابر پارلمان این کشور در تفلیس تجمع کردند. معترضان این بار استعفای وزیر کشور را خواستارند.

همه این اعتراضات در پی حضور یک نماینده روس در پارلمان گرجستان آغاز شد.

تظاهرات جمعه شب از اواخر روز و به دعوت مخالفان دولت آغاز شد. از دیدگاه مخالفان استعفای رئیس پارلمان پس از خشونت‌های پنجشنبه شب کافی نیست.

ادامه ناآرامی‌ها در گرجستان/ معترضان خواستار استعفای وزیر کشور شدند

گیگا بوکریا از حزب گرجستان اروپایی می‌گوید رئیس پارلمان استعفا داد. حالا وزیر کشور باید استعفا دهد که مسئول خشونت‌های پنجشنبه شب است. پس از آن ما باید به مشکلات سیاسی بپردازیم، نظام انتخاباتی را تغییر دهیم و تناسبی ایجاد کنیم که قدرت مطلق نباشد.

برخی معترضان در حمایت از ۱۶۰ معترضی که پنجشنبه شب زخمی شدند خود را باندپیچی کردند. دختر جوانی می‌گوید ما کسانی را می‌بینیم که در این درگیری‌ها چشم خود را از دست دادند. ببینید دولت ما با ما چه کار می‌کند. ۲۰ درصد کشور ما توسط روسیه اشغال شده است. معترضان خروج روسیه از کشور ما و رها کردن ما به حال خودمان را خواستارند.

ادامه ناآرامی‌ها در گرجستان/ معترضان خواستار استعفای وزیر کشور شدند

بازدید سرگئی گاوریلوف، نماینده روس از پارلمان گرجستان در روز پنجشنبه خشم معترضان را برانگیخت. معترضان این اقدام را تحریک آمیز دانستند. این در حالی است که مردم گرجستان هنوز زخم‌های برجای مانده از جنگ سال ۲۰۰۸ با روسیه را به یاد دارند.
روسیه از ۱۱ سال پیش همچنان مناطق جدایی‌طلب آبخازیا و اوستیای جنوبی را در کنترل خود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تظاهرات ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار