مدیر حوزه‌های علمیه گفت: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون رسمی کشور است و دستگاه‌های مختلف باید نسبت به آن توجه توجه داشته باشند.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار فرمانده انتظامی استان قم اظهار کرد: نیروی انتظامی یک نیرو فعال در عرصه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اجتماعی با یک حجم عظیم و متنوع است که کمتر نظیر این حجم کار در جای دیگری دیده می‌شود.
 
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: طرح حجاب و عفافی که در آن سال‌ها توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و ۲۵ دستگاه موظف به همکاری در این موضوع شدند، متاسفانه چندان مورد توجه قرار نگرفت و اگر همه دستگاه‌ها پای کار بودند، قطعا امروز شاهد چنین وضع فرهنگی نبودیم.
 
آیت الله اعرافی بیان کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قانون رسمی کشور است و دستگاه‌های مختلف باید نسبت به آن توجه  و نسبت به رعایت و اجرای قوانین مربوط به خود اهتمام داشته باشند.

نقش حجاب در تبلیغ و ترویج حجاب

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نهادینه کردن موضوع مهمی همچون عفاف و حجاب باید توسط همگان به ویژه امامان جمعه و جماعت و متدینین در جامعه تببین شود، اصناف بهترین نقش را می‌توانند برای تببین، تبلیغ و ترویج این مهم ایفا کنند.
 
امام جمعه قم تأکید کرد: حوزه علمیه نیز نسبت به این موضوع مسئولیت دارد و باید با همه ظرفیت خود نسبت به تببین و ترویج آن به میدان وارد شود، کما اینکه همیشه چنین بوده است و امیدواریم با تشکیل کارگروهی حجاب و عفاف با حضور کارشناسان حوزوی و نیروی انتظامی اقدامات ارزشمندی در این عرصه رقم بخورد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار