یک نشریه دفاعی انگلیس در گزارشی به ساقط شدن پهپاد آمریکایی در بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد ماه از سوی ایران پرداخته است.

اذعان نشریه انگلیسی به قدرت نظامی ایران/  از تایید دفاعی بومی تا اعتراف به توسعه سامانه‌های موشکی زمین به هوابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه «جینز ویکلی دیفنس» می‌نویسد: سرنگون شدن پهپاد «گلوبال هاوک» قابلیت‌های موشکی و دفاعی بومی ایران را تأیید کرد.

این نشریه انگلیسی که در زمینه اطلاعات و خبر‌های دفاعی جدید فعالیت می‌کند به سرنگون شدن پهپاد آمریکایی در حریم هوایی ایران اشاره کرده و می‌نویسد: آمریکا تأیید کرد که پهپاد گلوبال هاوک این کشور از سوی ایران هدف قرار گرفته و ساقط شده است.

«جینز ویکلی دیفنس» می‎گوید: ایران با ساقط کردن این پهپاد، با سامانه «۳ خرداد» خود که یکی از چندین سامانه موشکی زمین به هوای بومی این کشور است اعتبار بخشید.


بیشتر بخوانید:اهداف آمریکا از فرستادن پهپاد در آسمان ایران/ نکته‌ای مهم که ترامپ باید حین صحبت از این ماجرا به آن توجه کند


این نشریه در بخش دیگری می‌افزاید: ساقط کردن پهپاد «آر. کیو_۴‌ای گلوبال هاوک» تأیید کرد که ایران در سال‌های اخیر سامانه‌های موشکی زمین به هوا با قابلیت‌های بسیار بالایی را توسعه داده است.

«جینز ویکلی دیفنس» همجنین می‎نویسد: سپاه پاسداران ایران اعلام کرد که پهپاد گلوبال هاوک را در نزدیکی کوه مبارک بعد از ورود این پهپاد به حریم هوایی ایران و خاموش کردن علائم شناسایی به وسیله سامانه موشکی ۳ خرداد هدف قرار داده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

اعتراف نشریه جینز ویکلی دیفنس به قدرت نظامی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار