سخنگوی هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: هیچ مجموعه‌ای با عنوان آکادمی فوتبال در استان خراسان رضوی مجوز فعالیت ندارد در حالی که هیات از فعالیت ۱۵ مجموعه با عنوان آکادمی فوتبال اطلاع یافته که مجوز ندارند.

بی توجهی به فوتبال پایه در خراسان رضویبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،محسن حیدری سخنگوی هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: استفاده باشگاه‌ها و مدارس فوتبال از عنوان آکادمی غیرقانونی است و مجوز‌هایی که تاکنون صادر شده با عنوان مدارس فوتبال یا فوتسال بوده است.

حیدری افزود: هیچ‌گونه مجموعه و مدرسه فوتبالی در سطح استان مجاز به استفاده از عنوان آکادمی نیست و هر گونه اقدام خلاف مقررات، می‌تواند برای مدیران باشگاه‌ها و مدارس فوتبال مشکلاتی به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: طبق اساسنامه مصوب فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران که به هیأت‌های فوتبال استان‌ها نیز ابلاغ شده است، سه گروه شامل هیأت‌های فوتبال استان، باشگاه‌های فوتبال لیگ برتری بزرگسالان و باشگاه‌های لیگ دسته یک بزرگسالان می‌توانند برای اخذ مجوز آکادمی اقدام کنند که البته باید امکاناتی همچون مجموعه ورزشی، خوابگاه و سالن آموزشی داشته باشند.

سخنگوی هیات فوتبال خراسان رضوی گفت: بر این اساس در خراسان رضوی تنها باشگاه‌های پدیده و فرش‌آرا می‌توانند برای راه‌اندازی آکادمی درخواست بدهند که هنوز اقدامی در این رابطه صورت نگرفته است.

وی در خصوص اینکه صدور مجوز آکادمی هیأت‌های فوتبال استان‌ها با هدف توسعه کمی و کیفی فوتبال پایه بوده و از سن شش تا ۱۳ سال را در بر می‌گیرد اظهارداشت: چند استان مانند خوزستان در این زمینه فعال هستند و هیأت فوتبال خراسان رضوی نیز راه‌انداری آکادمی را در برنامه دارد و یقیناً با برنامه‌ریزی انجام شده و با بهره‌گیری از سخت‌افزار‌ها و نرم‌افزار‌های موجود می‌توانیم در جهت رسیدن به اهداف عالی فوتبال پایه در سطح استان اقدام کنیم.
در حال حاضر ۵۷ مدرسه فوتبال از هیات فوتبال خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند.
 
انتهای پیام//ع.م
 

خراسان رضوی فوتبال پایه ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.