مدیر درمان تامین‌اجتماعی لرستان گفت: ۱۲ مرکز درمانی در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   امین بهاروند گفت: بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی در استان، از سال ۱۳۹۲ تا امروز، شاهد نوعی انقلاب بوده و رشد کمی و کیفی قابل توجهی داشته است.

وی تصریح کرد: ارتقای خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی در استان‌های محروم ازجمله لرستان ناشی از تلاش‌های شبانه‌روزی و توجه ویژه مرحوم دکتر نوربخش، مدیرعامل فقید سازمان تامین‌اجتماعی است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: خدماتی که بخش درمان تامین‌اجتماعی در استان به بیماران ارائه می‌کند، از جهاتی حتی برتر از خدمات بخش درمان خصوصی استان است؛ چراکه مراکز درمانی تامین اجتماعی استان، در حال حاضر امکانات و تجهیزات به‌روزتر و بیشتری دارند. این وضعیت حتی در مقابل بیمارستان‌های دانشگاهی نیز وجود دارد.

بهاروند اضافه کرد: سازمان تامین‌اجتماعی خدمات درمانی مورد نیاز بیمه‌شدگان را از دو طریق درمان مستقیم و غیرمستقیم به آن‌ها ارائه می‌دهد.

وی بیان کرد: در بخش درمان مستقیم لرستان، ۱۲ مرکز درمانی وجود دارد که به تفکیک شامل ۳ بیمارستان، ۳ مرکز تخصصی شبانه‌روزی و ۶ درمانگاه است.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی لرستان ادامه داد: از نظر جغرافیایی، سه مرکز درمانی شامل یک بیمارستان، یک مرکز شبانه‌روزی و یک درمانگاه دوشیفته در شهرستان خرم‌آباد، یک بیمارستان و یک درمانگاه شبانه‌روزی در بروجرد، یک بیمارستان و یک درمانگاه در شهرستان دورود، یک مرکز شبانه‌روزی در الیگودرز، دو درمانگاه دوشیفته در ازنا و کوهدشت و دو درمانگاه تک‌شیفته در پلدختر و نورآباد مشغول ارائه خدمات به بیمه‌شدگان و سایر مراجعان هستند.

بهاروند اظهار کرد: دفتر رسیدگی به اسناد پزشکی و کمیسیون پزشکی استان نیز در کنار این مراکز درمانی، خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند. در سطح استان، هیچ شهرستانی وجود ندارد که به حد نصاب تعداد بیمه‌شده رسیده باشد، اما مرکز درمانی در آن نداشته باشیم.

وی تصریح کرد: بخش زنان و زایمان و اتاق‌های LDR ساخته شده در بیمارستان ۲۵۶ تختخوابی خرم‌آباد، در کنار کادر درمانی بسیار مجرب این بیمارستان، یکی از جاذبه‌های درمان تامین‌اجتماعی در استان است؛ به گونه‌ای که حتی بیمه‌شدگان غیر تامین‌اجتماعی نیز تمایل زیادی به استفاده از این امکانات دارند. در حوزه خدمات ارتوپدی هم در سال‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشته‌ایم؛ به گونه‌ای که در حال حاضر اغلب جراحی‌های مورد نیاز بیماران ارتوپدی، حتی تعویض مفصل در این بیمارستان انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: بخش چشم، گوش، حلق و بینی بیمارستان بروجرد نیز فعالیت قابل قبولی دارد و بسیاری از بیماران استان، درمان خود را در این مرکز درمانی پیگیری می‌کنند.

بهاروند اضافه کرد: اورژانس بیمارستان کوثر بروجرد سال گذشته مطابق با استاندارد‌های روز دنیا نوسازی شد و ارتقای هتلینگ بسیار خوبی نیز در این مرکز درمانی انجام شده است. از ابتدای سال ۹۷ همچنین طرح توسعه بیمارستان بروجرد آغاز شد و پیشرفت خوبی داشته و با اتمام این طرح، تعداد تخت‌های این بیمارستان سه برابر خواهد شد. ساخت یک پلی‌کلینیک هم در کنار این مرکز درمانی در دست اجرا است که تا پایان سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: در سال ۹۳ که سازمان تامین‌اجتماعی به سمت اجرای طرح ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های ملکی حرکت کرد، بیمارستان خرم‌آباد جزو ۲۰ بیمارستان اولی بود که در این مسیر قرار گرفت و در سال‌های بعد، ارتقای هتلینگ در بیمارستان‌های بروجرد و دورود آغاز شد.

مدیر درمان تامین‌اجتماعی لرستان ادامه داد: بیمارستان‌های کوثر بروجرد و نرگس دورود به علت اینکه در حال توسعه هستند، طرح‌های هتلینگ را به صورت کامل انجام داده‌اند و با توجه به اینکه بیمارستان خرم‌آباد بسیار بزرگتر است، فاز اول ارتقای هتلینگ که شامل فضای عمومی، اورژانس، زایشگاه و بخش زنان می‌شود به اتمام رسیده و فاز دوم نیز در حال انجام است.

بهاروند اضافه کرد: ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها به نوعی باعث زنده شدن این مراکز درمانی شد و بیمارستان‌ها را از خمودگی و شرایط نامناسب خارج کرد.

وی بیان کرد: ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که بیشترین رضایتمندی مردم مربوط به بخش‌هایی است که ارتقای هتلینگ در آن‌ها به انجام رسیده است. برنامه ما این است که تا پایان سال ۹۸ پرونده ارتقای هتلینگ در استان را ببندیم و شاهد اتمام و بهره‌برداری کامل از مراکز باشیم.

انتهای پیام/د

۱۲ مرکز درمانی در استان وجود دارد

برچسب ها: بیمه ، بیمارستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.