یک مقام ارشد نظامی آمریکا تایید کرد که یک هواپیمای جاسوسی P-۸ با چندین نظامی آمریکایی در شبی که پهپاد گلوبال هاوک نیروی دریایی توسط ایران سرنگون شد بر فراز تنگه هرمز در حال پرواز بود.

مقام آمریکایی: هواپیمای جاسوسی P-۸ در شب سرنگونی پهپاد گلوبال هاوک بر فراز تنگه هرمز پرواز می‌کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام ارشد نظامی آمریکا تایید کرد که یک هواپیمای جاسوسی P-۸ با چندین نظامی آمریکایی در شبی که پهپاد گلوبال هاوک نیروی دریایی توسط ایران سرنگون شد بر فراز تنگه هرمز در حال پرواز بود.

پهپاد غول‌پیکر جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا ساعت ۱۴ دقیقه بامداد روز پنجشنبه از یکی از پایگاه‌های نیرو‌های آمریکایی در جنوب خلیج فارس به پرواز درآمد و بر خلاف قوانین هوانوردی کلیه تجهیزات مربوط به معرفی خود را خاموش نمود و در نهایت پنهان‌کاری از تنگه هرمز به سمت چابهار ادامه مسیر داد.

این هواپیمای بدون سرنشین در زمان بازگشت به سمت غرب منطقه در محدوده تنگه هرمز با تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران، مشغول جمع‌آوری اطلاعات و جاسوسی شد.

ساعت ۴ و پنج دقیقه بامداد در حالی که هواپیمای متجاوز وارد فضای سرزمینی کشورمان شده بود، توسط پدافند نیروی هوافضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

آمریکا برای توجیه اقدام غیرقانونی خود در نقض حریم هوایی ایران، مدعی شده این پهپاد جاسوسی خارج از آسمان ایران مورد هدف قرار گرفته، اما مدرکی برای اثبات ادعای خود ارائه نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
یعنی جوجه عقابی بنام "گلوبال هاوک" زیر بال و پر هواپیمای بمب افکن جاسوسی8-P در حال پرواز و پشتیبانی هوائی بوده؟! پس چگونه از این جوجه آنهم با 35 خدمه ماهر پروازی و جاسوسی حمایت و پشتیبانی نشده؟ در آن هنگام عقاب غول پیکر کجا بوده؟! مقامات امنیتی آمریکا که آن را در حال عملیات علیه ایران در فضای ایران گزارش کرده اند؟ راست است؟ یا دروغ محض؟هر چه که بوده عقاب بمب افکن با 35 سرنشین از جوجه عقاب گلوبال هاوک هیچ حمایتی نکرده......بنازم به قدرت دفاعی ایران.....
آخرین اخبار