به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد حمیداوی، مالک باشگاه پدیده شهر خودرو مشهد درباره اینکه در نهایت نام این تیم شهر خودرو است یا پدیده بیان کرد: کمیسیون ماده پنج اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی باید نظر نهایی اش را درباره نام تیم بگوید، اما فکر می‌کنم شهر خودرو قطعی است چراکه طبق قراردادی که زمان برعهده گرفتن مالکیت باشگاه امضاء کردیم قرار بود از نام پدیده تا پایان فصل به اتمام رسیده استفاده کنیم.

قراردادمان با گل محمدی جاری شده و به تعهدات جامه عمل پوشانده ایم

او درباره مطرح شدن یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی جدید تیم پرسپولیس و اینکه براساس قوانین جدید فیفا هیچ مدیرعاملی نمی‌تواند مربی یا بازیکنی را به زور در تیمش نگه دارد، به همیم دلیل بهتر است با شفاف سازی بگوید گل محمدی واقعا دوست دارد از پدیده به پرسپولیس برود، گفت: من جوابم را با یک سوال شروع می‌کنم. وقتی قرارداد امضاء و جاری می‌شود و طرفین به تعهدات جامه عمل می‌پوشانند این قرارداد در تمام مراجع قابل قبول نیست؟ طبق قوانین فیفا هیچ بازیکن و مربی‌ای نمی‌تواند به زور در یک تیم بماند و طبق قانونی که از سال ۲۰۱۶ تصویب شده حتی وقتی بازیکن و مربی با باشگاهی قرارداد دارند می‌توانند با باشگاه دیگری مذاکره کنند.

مانند پرسپولیسی‌ها که مدام می‌گفتند برانکو می‌ماند نیستیم

حمیداوی افزود: البته بازیکن یا مربی باید برای بعد از اتمام قراردادش با باشگاهی که با آن قرارداد مذاکره کنند. آقایان تیم قرمزپوش تهران می‌توانند با یحیی گل محمدی برای پس از پایان قراردادش با ما مذاکره کنند. مانند پرسپولیسی‌ها که مدام می‌گفتند برانکو نمی‌رود نیستیم و در چارچوب قوانین فیفا و فدراسیون فوتبال با گل محمدی قرارداد بسته ایم و این قرارداد جاری شده است.

با افکار گل محمدی و هزینه ۲ برابری نسبت به فصل پیش تیم بسته ایم

مالک باشگاه پدیده شهر خودرو تصریح کرد: زمانی قراردادی می‌بندید، اما فردایش می‌گویید فلانی من نیستم، اما روی قرارداد ما با گل محمدی زمان خورده و تیم را هم با افکار او و ۲ برابر هزینه سال پیش بسته ایم. اینکه امروز بگوییم سرمربی مان رفت درحالیکه ۲۰ تا ۲۵ بازیکنی که با افکار گل محمدی قراردادشان تمدید شده یا جذب شده اند درست نیست.

خود پرسپولیس باید موضوع سرمربی نداشتن اش را حل کند

او گفت: سیاست مان حفظ شاکله تیم بوده و حتی امروز و روز گذشته مجتبی سرآسیابی، قائم مقام باشگاه پدیده برای جذب بازیکن لیگ برتری جلسه داشته است. با بازیکنی که نام او را سه، چهار روز دیگر اعلام می‌کنیم نشستی برگزار و قرارداد امضاء شده است. اینکه پرسپولیس سرمربی ندارد موضوعی است که خودش باید آن را حل کند.

گل محمدی نمی‌خواهد مقابل هواداران پرسپولیس قرار بگیرد

حمیداوی درباره اینکه با توجه به سکوت یحیی گل محمدی پس از مطرح شدن نامش به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس از او نمی‌خواهید این موضوع را تکذیب کند، گفت: هیچ وقت چنین چیزی را از گل محمدی نمی‌خواهم چراکه او پرسپولیسی بوده و به احترام مشکلاتی که امروز این باشگاه دارد اگر چنین مصاحبه‌ای انجام بدهد، خود را مقابل هواداران پرشور این تیم می‌گذارد. او با خود من تلفنی صحبت کرده و از گل محمدی خواستم با آرامش کامل ساعت ۱۶ فردا در تمرین پدیده شهر خودرو شرکت کند. با حضور گل محمدی در تمرین ما این شایعات پایان داده می‌شود.

پرسپولیس تا ۲ سال دیگر به گل محمدی فکر نکند

او افزود: ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز گذشته از برزیل به تهران رسیدم و همان لحظه کلیپی از پیمان یوسفی در برنامه ورزش و مردم پخش شد که او گفت حمیداوی حضور گل محمدی در پرسپولیس را قبول و حتی جایگزین یحیی در پدیده شهر خودرو را هم مشخص کرده است. خودم روی خط این برنامه رفته و گفتم به هیچ وجه اینگونه نیست. هیچ توافقی با پرسپولیس نکرده ام و گل محمدی برای ۲ فصل سرمربی ما است. از باشگاه محترم پرسپولیس هم خواستم نه تنها الان بلکه در طول ۲ فصل آتی به گل محمدی فکر نکند و به فکر سرمربی دیگری باشد. پنج دقیقه پس از مصاحبه من، ایرج عرب هم بحث توافق باشگاه پرسپولیس با یحیی را تکذیب کرد.

پانادیچ را نمی‌شناسم و با حضور گل محمدی نیازی نیست به فرد دیگری فکر کنم

حمیداوی درباره بیانیه باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه یحیی گل محمدی گزینه اول این باشگاه است، بیان کرد: این موضوع برای سه روز قبل است. خود من نمی‌دانم این خبر‌ها از کجا بیرون می‌آید. من برزیل بودم و مطرح شدن آندره پانادیچ به عنوان سرمربی فصل بعد پدیده را هم تکذیب می‌کنم چراکه او را نمی‌شناسم و وقتی قرارداد سرمربی تیمم را امضاء کرده و تیم را با افکار او شکل داده ام، نیازی نیست به فرد دیگری فکر کنم.

پدیده آسیایی است و وزارت ورزش از ما درخواست غیرمنطقی نمی‌کند

او درباره اینکه آیا از سوی وزارت ورزش برای حضور گل محمدی در پرسپولیس تحت فشار قرار گرفته است، گفت: به هیچ وجه تحت فشار نیستم و این هم شایعه است. هیچ

مسئولی از وزارت ورزش به من زنگ نزده و فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد چراکه آن‌ها هم فکر می‌کنند در تاریخ فوتبال خراسان یک تیم می‌خواهد به آسیا برود و درخواست غیرمنطقی از مالک باشگاه پدیده داشتن غلط است. دست کم من بعید می‌دانم وزارت ورزش در این زمینه ورود کند.

با گل محمدی قرارداد دارم و نمی‌توانم تصور کنم  او به پرسپولیس می‌رود

مالک باشگاه پدیده شهرخودرو درباره اینکه بر فرض اگر گل محمدی بخواهد به پرسپولیس برود، چه واکنشی به این موضوع نشان می‌دهد، گفت: به نظر می‌رسد دنبال این هستید مرا به نیمه دوم بازی ببرید، اما واقعا به این نیمه فکر نمی‌کنم. چرا باید چنین فرضی کنم؟ مانند این می‌ماند بگویم قرارداد خانه‌ای که بسته اید اعتبار ندارد و فردا صبح اثاث هایتان را بیرون می‌اندازم. این فرض غلط است. وقتی من با گل محمدی قرارداد دارم و این قرارداد جاری است چرا باید چنین فرضی کنم؟

رحمتی می‌خواست اعتماد داشتن به ما را امتحان کند و به همین دلیل قراردادش را تاخیر منتشر کردیم

او درباره اینکه آیا قرارداد باشگاه پدیده با مهدی رحمتی هم ضمانت اجرای قوی‌ای دارد، بیان کرد: او با ما قرارداد امضا کرده است. پیش از سفرم به برزیل رحمتی به دفتر من آمد و قرارداد امضاء کرد. البته درخواست کرد انتشار این قرارداد را چهار، پنج روز نگه دارم تا با فکر کردن روی آن برای قطعی شدن قرارداد با ما تماس بگیرد و قرارداد را منتشر کنیم. در واقع مهدی می‌خواست این بحث اعتماد را بین ما امتحان کند. قرارداد را امضاء کرده بودیم و می‌توانستیم بلافاصله آن را رسانه‌ای کنیم. حتی زمانیکه برای سفر به برزیل در فرودگاه بودم، یک خبرگزاری این موضوع را متتشر کرد که تکذیب کردم.

مطالبات ۵۹ طلبکار را پرداخت کرده ایم و ۴ نفر هم وقت نکردند برای گرفتن پولشان به مشهد بیایند

حمیداوی درباره بدهی‌های این باشگاه به بازیکنان و مربیان قبلی اش گفت: خدا را صد هزار مرتبه شکر می‌کنم با عنایت امام مهربانی‌ها (امام رضا (ع) تمام بدهی هایمان را پرداخت کرده ایم. به ۶۳ نفر بدهکار بودیم که اکنون پرداخت مطالبات ۴ بدهکار باقی مانده است. برای ۵۹ نفر تسویه گرفتیم و این ۴ نفر هم به دلیل شاغل بودن در فوتبال ایران، وقتی برای حضور در باشگاه و دریافت مطالباتشان نداشتند. یک بازیکن سابق پدیده در تیم صنعت نفت آبادان عضویت داشته و نمی‌توانست برای دریافت پولش به مشهد بیاید، اما با توجه به روابط دوستانه مان بار‌ها با هم‌تلفنی صحبت کردیم.

۷ هزار دلار به یک بازیکن خارجی بدهکار هستیم

او ادامه داد: حتی بدهی‌های باشگاه به هتل‌ها و ... را هم پرداخت کردیم. بدهی‌های ارزی و بازیکن‌های خارجی مان را هم داده ایم و تنها ۷ هزار دلار به یکی از بازیکنان خارجی مان بدهکار هستیم که قرار است با حضور در ایران پولش را بگیرد.

او درباره اینکه با این تفاسیر هواداران پدیده شهر خودرو نباید نگران حضور در لیگ قهرمانان باشند و تیمی که گفته می‌شد به دلیل بدهی هایش امکان دارد سهمیه نگیرد، ایم تیم نیست، گفت: فکر می‌کنم رسانه‌ها اعلام کرده اند آن تیم چه تیمی است.

قرارداد منصوری با سپاهان پنج برابر قراردادش با پدیده است

حمیداوی درباره جداشدن برخی بازیکنان فصل گذشته پدیده از این تیم گفت: به دلیل اینکه پیش از حضور من در باشگاه پدیده تمام قرارداد‌ها یک ساله بود در پایان فصل و ۳ هفته اخیر به مشکل خوردیم. تصور کنید مرتضی منصوری اگر قراردادش در فصل گذشته با ما هزار تومان بوده امسال قرارداد با تیم جدیدش پنج هزار تومان بوده و پنج برابر شده است.

باشگاه‌هایی که دستشان در جیب دولت است قیمت‌ها را ۵ برابر کرده اند

او افزود: باشگاه‌هایی که دستشان در جیب دولت است و خصوصی نیستند تا از جیب هزینه کنند، قرارداد‌ها را ۴، ۵ برابر کرده اند.

۵۰ درصد قیمت خودرو‌ها حباب است

مالک شرکت شهرخودرو درباره اینکه به نظر می‌رسد بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران هم مانند بازار خودرو شده است، گفت: الحمدالله قیمت خودرو در بازار رو به کاهش بوده و من فکر می‌کنم ۵۰ درصد قیمت خودرو‌ها حباب است.

اگر به فیفا بروید و بگویید پول نداریم می‌گویند تیم را منحل کنید

حمیداوی درباره رقابت ناعادلانه در بازار نقل و انتقالات فوتبال ایران بین تیم‌های متمول و بی پول اظهار داشت: اگر بخواهیم حرفه‌ای جواب بدهیم تیم پولدار و بی پول تنها در ایران مطرح است. اگر به فیفا بروید و بگویید تیم ما پول ندارد می‌گویند آن را منحل کنید، اما اگر بخواهیم منصفانه و تحلیل وارمنشانه به موضوع نگاه کنیم باید کار را اخلاقی پیش برده و شرایط را برای باشگاه‌ها ایجاد کنیم. اگر درآمد‌های فوتبال را به تیم‌ها بدهند، تمام تیم‌ها به راحتی کارشان را انجام می‌دهند و یک مدیرعامل به جای داشتن دغدغه برای تهیه پول دغدغه کار‌های حرفه‌ای را دارد.

او افزود: الحمدالله حضور مجموعه شهر خودرو در فوتبال خراسان آرامش ایجاد کرد تا مدیرعامل، قائم مقام و سرمربی پدیده تنها روی مسائل فوتبالی تمرکز کنند. همین امر سبب شد برای اولین بار یک تیم از مشهد به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

با بیشتر بازیکنانمان قرارداد‌های ۳، ۴ ساله بسته ایم

او افزود: با نفراتی که شاکله تیم هستند قرارداد‌های بیشتر از ۲ سال بسته ایم و تمام قراردادهایمان بالای سه تا چهار سال است. اکبر صادقی، امین قاسمی نژاد، حسین مرادمند، علی نعمتی و ... قرارداد خود را تمدید کرده اند.

۴ بازیکن پدیده جدا شدند، اما شاکله تیم را حفظ کردیم

حمیداوی درباره جدایی مسعود ریگی از تیم پدیده شهرخودرو گفت: او در فهرست ما نبود و به استقلال رفت. در کنار مسعود ریگی سه بازیکن دیگر فصل گذشته مان هم از پدیده رفتند. عبدالله حسینی، پسر خوب، محجوب و دوست داشتنی مان به سایپا پیوست. محمد قاسمی نژاد و مرتضی منصوری هم از تیم پدیده جدا شدند. این نفرات در فهرست مان نبودند.

اگر محل تمرین پدیده را اعلام کنیم، ۵ هزار نفر آنجا می‌آیند

حمیداوی در پایان تصریح کرد: بازهم می‌گویم گل محمدی در تمرین ما که فردا برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. اجازه بدهید محل تمرین را هم بعدا اعلام کنیم چراکه اگر الان بگویم در زمین منزل آباد مشهد تمرین می‌کنیم، فردا دست کم پنج هزار هوادار به این زمین می‌روند. در حال حاضر شرایط پذیرایی از هواداران را نداریم و کارمان سخت می‌شود. البته غیر ممکن، غیر ممکن است. سکوت گل محمدی مدیریت شده و با هماهنگ است. خودمان می‌خواهیم صحبت نکند. برای جایگزینی نفرات جدا شده هم بازیکنان خوبی گرفتیم.


بیشتر بخوانید:

برزای از پدیده جدا شد

پدیده ۲ بازیکن برزیلی جدید جذب می‌کند

حمیداوی: حضور گل‌محمدی در پرسپولیس را به شدت تکذیب می‌کنم


انتهای پیام/

اظهارات مالک باشگاه فوتبال پدیده شهرخودرو در خصوص آخرین وضعیت گل‌محمدی در این تیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار