همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر، یک هزار عنوان برنامه در چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

سید قدیر مرتضوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان در شهرکرد، از اجرای یک هزار عنوان برنامه همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر در این استان خبر داد.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی‌های خانوادگی، فضاسازی محیطی، تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر، افتتاح کمپ ترک اعتیاد از جمله این برنامه هاست.

مرتضوی اضافه کرد: این برتامه ها با شعار ملی «یاری گر هم باشیم» و شعار جهانی «سلامت همگام با عدالت و عدالت همگام با سلامت» در استان اجرا می‌گردد.

مرتضوی با بیان اینکه هم اکنون حدود  ۴۰ هزار معتاد دائمی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون، یک تن و ۱۰۵ کیلو و ۴۸۵ گرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد افزیش یافته است.

وی افزود: همچنین در این مدت ۳۹۸ نفر در راستای تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شد.

مرتضوی اضافه کرد: در حال حاضر، ۱۵ مرکز و کمپ اقامتی و ۷۲ مرکز درمان دارویی در راستای پیشگیری و ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کند.

وی بر حمایت و پشتیبانی از اجرای طرح‌ها و برنامه‌های سازمان‌های مردم نهاد در راستای فرهنگ سازی و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

۲۶ ژوئن برابر با ۵ تیر به عنوان «روز جهانی مبارزه با مواد مخدر» و ۳۱ خرداد تا ۶ تیرماه نیز به عنوان «هفته مبارزه با مواد مخدر» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/خ

گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر

برچسب ها: مواد مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار