دو مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی در بخش‌های مرکزی و همایجان شهرستان سپیدان افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت: مراحل اداری صدور پروانه و مجوز واحد‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و امور مرتبط توسط نظام مهندسی کشاورزی از جمله خدماتی است که این دفاتر ارائه می‌دهند.

محمود باصری افزود: این مراکز زمینه اشتغال مستقیم ۶ نفر را فراهم کرده وبرای راه اندازی این دو مرکز شش میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین رئیسی، رئیس نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی استان فارس در سپیدان گفت: اشخاص حقیقی و حقوقی می‌توانند با ایجاد مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی در ۳۴ زمینه مختلف به کشاورزان خدمات ارائه دهند و تاکنون در استان فارس ۲۰ مجوز صادر شده که ۶ مرکز آن در شیراز، مرودشت، نورآباد، پاسارگاد و سپیدان افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه این مراکز می‌توانند نقش دفاتر پیشخوان دولت را در بخش کشاورزی ایفا کنند، خاطر نشان کرد: در وزارت جهاد کشاورزی برای مراکز خدمات کشاورزی غیر دولتی ۳۴ زمینه ازجمله در بخش‌های دام و طیور، مکانیزاسیون، آب و خاک، زراعت و باغبانی و مبارزه با آفات و بیماریهافعالیت تعریف شده است که با راه اندازی آن‌ها گام مهمی در برون سپاری امور اجرایی این وزارتخانه انجام می‌شود.

هدف از واگذاری این امور به بخش خصوصی، تسهیل و تسریع در روند امور مراجعین بوده و انتظار این است که نگاه عوامل این مجموعه‌های غیر دولتی مثبت، سازنده و تسهیل گر باشد.
انتهای پیام/م

افتتاح دو مرکز خدمات کشاورزی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار