درر ملاقات رئیس کانون وکلای دادگستری ایران و هیات همراه با آرتاک آساطوریان معاون وزیر دادگستری ارمنستان مسئله حمایت از حقوق اتباع دو کشور به ویژه محکومین به جرائم مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ در ملاقات امینی رئیس  کانون وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران و هیات همراه با آرتاک آساطوریان معاون وزیر دادگستری ارمنستان که روز جمعه انجام شد، مسئله حمایت از حقوق اتباع دو کشور بویژه محکومین به جرائم مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در این دیدار طرفین ضمن تاکید بر پیوند‌های تاریخی و فرهنگی بین ایران و ارمنستان و سفر هیات‌های قضایی دو کشور، از همکاری بین ارگان‌های قضایی و بویژه نهاد‌های مدنی و غیر دولتی در حمایت از اتباع خود استقبال نموده و مشارکت و ارتباط بین کانون‌های وکلای ایران و ارمنستان را در رسیدگی به جرایم صورت گرفته و دادن مشاوره‌های حقوقی به متهمین را مهم و تاثیر گذار دانستند.


آساطوریان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در ساختار‌های حاکمیتی ارمنستان و بویژه وزارت دادگستری این کشور، رفتار مناسب با زندانیان خارجی (نظیر زندانیان ایرانی) را برای انجام مناسک مذهبی، برپایی جشن‌های ملی و ... را از حقوق اولیه زندانیان دانست که در تمامی زندان‌های ارمنستان در حال اجرا می‌باشد.


امینی نیز ضمن استقبال و تشکر از دولت ارمنستان با تاکید بر انعقاد یادداشت تفاهم همکاری بین ایران و ارمنستان برای مبادله و انتقال محکومین دو کشور، خواستار ارائه تسهیلات بیشتر برای انتقال زندانیان دربند دراین کشور گردید.


رئیس کانون وکلای دادگستری کشورمان همچنین تلاش‌های سفارت کشورمان جهت انتقال محکومین ایرانی به کشورمان، خواستار استفاده از نهاد‌های مدنی نظیر کانون‌های وکلای دو کشور برای تسهیل معاضدت‌های قضایی بین ایران و ارمنستان گردیدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۰۹:۰۱ ۰۱ تير ۱۳۹۸
خروج از کشور باید بالای 1 میلیون تومن بشه تو وضع واو ضاع اقتصادی چه خارج رفتن 10 میلیونی
بطور متوسط هر ایرانی 5 میلیون در خارج خرج کنه( صرف نظر از تورهای 10تا 20 میلیونی) میشه 10.000.000*5.000.000=50.000.000.000.000
به عبارتی50هزار میلیارد تومن هر سال هزینه میشه که با آن 50.000مدرسه 500 متر مربعی ساخت
آخرین اخبار