فرماندار اندیمشک از تلاش نیرو‌های عملیاتی و امدادی این شهرستان برای مهار آتش در مراتع منطقه سرتوکه منجیر باریکاب در بخش الوار گرمسیری این شهرستان خبر داد.

پیمان جهانگیری، فرماندار اندیمشک در تشریح جزئیات آتش سوزی در منطقه سرتوکه منجیر باریکاب در بخش الوار گرمسیری این شهرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: شامگاه گذشته آتش سوزی در مراتع این منطقه رخ داد که با تلاش نیرو‌های امدادی و عملیاتی محیط زیست، منابع طبیعی، هلال احمر، آتش نشانی و نیرو‌های محلی و دوستداران محیط زیست آتش مهار شد.

وی بیان داشت: پس از مهار آتش، قسمتی دیگر از مراتع این منطقه دچار آتش سوزی شده که هم اکنون با حضور نیرو‌های امدادی از پیشروی و گسترش آتش به بخش‌های دیگر منطقه جلوگیری و آتش مهار شود.

گفتنی است؛ همزمان با گرم شدن هوا، بدلیل افزایش دما، طی هفته‌های گذشته جنگل‌ها و مراتع بسیاری در استان خوزستان دچار آتش سوزی شدند و خسارت زیادی به این جنگل‌ها وارد آمد.

۸۰ هزار هکتار جنگل در شهرستان اندیمشک وجود دارد که کمبود امکانات و تجهیزات هنگام وقوع آتش سوزی، این جنگل‌ها را در تابستان تهدید می‌کند.

افزون بر یک هزار هکتار از جنگل‌های بخش الوار اندیمشک که دارای گونه‌های گیاهی ‏نادر هستند نیز در سال‌های گذشته در آتش

سوخت.

بخش الوار گرمسیری اندیمشک در شمال استان خوزستان دارای ۱۷۸ روستا و حدود ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام/گ

آتش سوزی در مراتع اندیمشک

برچسب ها: حوادث ، آتش نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.