رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل ادعاهای ضد ایرانی خود در خصوص دستیابی کشورمان به تسلیحات اتمی را تکرار کرد.

مکرون: برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی باید حداکثر اقدامات پادمانی اجرا شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگو با خبرنگاران در بروکسل پیش از ورود به دومین روز جلسه شورای اروپا مدعی شد: «برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات اتمی باید حداکثر اقدامات پادمانی اجرا شود».

وی همچنین گفت: لازم است که امنیت فراگیر در منطقه (غرب آسیا)، مخصوصا امنیت متحدان فرانسه، حفظ شود.

گفتنی است رئیس‌جمهور فرانسه بامداد جمعه (به وقت تهران) به هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز آمریکا واکنش نشان داد و از تلاش پاریس برای آرام کردن اوضاع خبر داد.

وی در پاسخ به سوالی درباره هدف قرار گرفتن یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از ورود به حریم سرزمینی ایران گفت: «مسئولیت ما دعوت به آرامش است. هر آنچه در توان داریم را به کار می‌گیریم تا اوضاع آرام بماند.»

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه (۳۰خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا پس از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

امانوئل مکرون از دو طرف خواست دقیقاً مشخص کنند پهپاد مورد نظر کجا بوده است. رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از سخنانش گفت پاریس هر کاری را که بتواند برای ماندن ایران در برجام انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۰۹:۲۳ ۰۱ تير ۱۳۹۸
فقط 2 هفته تا آغاز غنی سازی دوباره 20 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۳۱ خرداد ۱۳۹۸
آخه بگو تو کجای کاری که حق اظهار نظر در مورد کشور ما رو به خودت میدی برو کشور خودت جمع کن که مردمت نمی خوان باشی
آخرین اخبار