موسوی گفت:حدود ۳۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سیل زیر آب رفت که ۲۱۳ هزار هکتار مربوط به استان خوزستان بود.

روابط عمومی//۳۱۶ هزار هکتار اراضی کشاورزی در سیل زیر آب رفت/تخلیه سیلاب ۹۵ درصد اراضی کشاورزی استان‌های سیل زدهبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید محمد موسوی مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اظهار کرد: حدود ۳۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در سیل زیر آب رفت که از این مقدار ۲۱۳ هزار هکتار مربوط به استان خوزستان بود.

موسوی گفت: در خوزستان حدود ۲۵ درصد تخلیه آب از اراضی کشاورزی به صورت ثقلی بود و بقیه با کمک پمپ تخلیه شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی افزود: به جز تخلیه آب اراضی کشاورزی، ​ رسوب گیری و برای کشت دوم آماده شد که تاکنون ۸۶ هزار هکتار از اراضی سیل زده آماده کشت دوم هستند.

به گفته وی، حدود ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان گلستان و همین مقدار در استان خوزستان زیر کشت دوم رفته است.


بیشتر بخوانید: پرداخت بلاعوض به مناطق سیل زده تا یک ماه آینده نهایی می‌شود


موسوی افزود: ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر جاده‌های بین زمین‌های کشاورزی  مرمت شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی گفت: بیش از ۹۸ درصد مشکل آبیاری باغات لرستان حل شده است.

وی افزود: پس از سیل اسکان موقت یک میلیون راس دام، تامین ۳۰ هزار تن علوفه، دفن بهداشتی ۳۰ هزار دام تلف شده، دفن یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ و ضدعفونی یک میلیون متر مربع اماکن دامداری و مرغداری انجام شد.

موسوی گفت: بر اساس آخرین گزارش ۱۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان که ۵۲ درصد از آن به زیر بخش زراعت، هشت درصد به زیر بخش باغبانی، ۱۴ درصد به دام و طیور و آبزیان و ۲۶ درصد به زیرساخت‌ها و امور آب و خاک اختصاص دارد بر اثر سیل به بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

وی افزود: دولت ۲ هزار و ۶۹۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض به بخش کشاورزی تصویب کرد و پرداخت ۵۰ درصد از این مبلغ به خزانه ابلاغ شد، اما تاکنون به جز استان گلستان و مازندران از طرف خزانه هیچ نقدینگی در اختیار استان‌های دیگر قرار نگرفته است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی گفت: تاکنون ۱۱۶ هزار پرونده بررسی اولیه شده و ۷۲ هزار پرونده را کمیته‌های تخصصی شهرستان‌ها بازدید و تایید کرده اند که به ۴۲۵ میلیارد تومان منابع نیاز دارد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران وزارت جهاد کشاورزی در پایان تصریح کرد: در این ۲ استان پنج هزار پرونده به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به مرحله پرداخت رسیده، اما به دلیل تخصیص ۵۰ درصد، ۵۰ درصد در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۲۵ درصد تخلیه آب از اراضی کشاورزی به صورت ثقلی بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار