معاون حقوقی قوه قضاییه گفت:وکیل باید تمام تلاش خود را برای موکل خود در این پرونده‌ها به کار بگیرد و اجازه ندهد حقوق وی خدشه دار شود اما این مطلب بدان معنا نیست که در خارج از دادگاه با جاسوس هم صدا شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضائیه دیروز در نشست مقامات قضائی و وکلای اصفهان اظهار داشت: رویکرد رئیس قوه قضائیه به تمام صنوف مانند جامعه دانشگاهی، حوزوی، وکلا و ... مثبت است.

وی با بیان اینکه جامعه وکالت را از قوه قضائیه جدا نمی‌دانیم، ابراز داشت: وکلا در دانشگاه‌ها، دستگاه قضا و نقاط مختلف شهر حضور دارند و بر این اساس معتقد به شنیدن مشکلات موجود در جامعه از زبان آن‌ها هستیم.


معاون حقوقی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه برای تدوین قانون درباره هر صنف از جمله وکلا باید نظرات فرهیختگان آن صنف را بشنویم، ابراز داشت: ما رضایت نداریم که رسانه ملی به شکل تخریب کننده از وکلا سخن بگوید، اما وکلا نیز نباید زمانی که جاسوسی علیه کشور ایران انجام می‌شود با صدور بیانیه جمعی و یا به شکل فردی از برخی افراد حمایت کنند.

وی بیان داشت: چنین روندی شاید در پنج نفر از هر هزار وکیل اتفاق بیافتد، اما برای وجهه وکلا جنبه تخریبی دارد و بر همین اساس خود وکلا باید از رخ دادن این مسائل جلوگیری کنند و جلوی همکاران خود را بگیرند.


مصدق تاکید کرد: در واقع اعتقاد ما این است که وکیل باید تمام تلاش خود را برای موکل خود در این پرونده‌ها به کار بگیرد و اجازه ندهد حقوق وی خدشه دار شود، اما این مطلب بدان معنا نیست که در خارج از دادگاه با جاسوس هم صدا شود.

وی در ادامه با بیان اینکه با حذف آزمون وکالت موافق نیستم، گفت: این یک موضوع عقلانی است که هر نهادی اجازه گزینش برای افراد خود داشته باشد و در این ارتباط آزمونی برگزار کند.

معاون قوه قضائیه ابراز داشت: نمی‌توان هر فردی که از رشته حقوق فارغ‌التحصیل می‌شود را وکیل نامید بلکه نیاز به گزینش، آزمون و تأیید صلاحیت در این ارتباط وجود دارد.

وی با بیان اینکه به کار بردن برخی تعابیر در نهاد وکالت مانند وکیل دولتی یا وکیل غیردولتی صحیح نیست، ابراز داشت: قوه قضائیه با فعالیت دو نهاد به شکل موازی موافق نیست و تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار خواهد بست، اما وکلا توجه داشته باشند نباید مخالفت ما با این امر حالت طعنه به خود بگیرد.

انتهای پیام/م

 

برگزاری  نشست مقامات قضائی و وکلای اصفهان

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.