معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی تا پایان سالجاری ۳۷۰ هکتار گلخانه در استان اردبیل ایجاد خواهد شد.

محسن مصطفایی، معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل با اعلام این خبر گفت: با توجه به اهمیت موضوع تولید و اشتغال و تاکید مقام عالی استان در این زمینه در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با بهره پایین در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت که از قبل این تسهیلات برای یک هزار و ۲۰۰ نفر زمینه اشتغال فراهم گردیده است.

 وی با بیان اینکه در سال ۹۷ سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در حدود ۷۵ درصد بیشتر از سهمیه تعیین شده برای این سازمان از سهمیه سایر استانها در قالب اعطای تسهیلات کم بهره به سرمایه گذاران اعتبار اخذ کرده است اظهار داشت: در سال ۹۷ در بحث اشتغال پایدار روستایی بیش از ۱۰۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ بهره ۴ درصد به متقاضیان سرمایه گذاری در روستاهای استان پرداخت گردید.

وی از ثبت نام بیش از ۱۵ هزار نفر متقاضی سرمایه گذاری در طرح اشتغال پایدار روستایی خبر داد و تصریح کرد: رسیدگی به این حجم از پرونده ها و شناسایی افراد واجد شرایط کار عظیم و بزرگی است و این سازمان در همه مراحل از شناسایی این افراد تا معرفی به ارگانها و نهادهای مختلف جهت اخذ مجوزهای لازم و معرفی به بانک برای اخذ تسهیلات تا بهره برداری پیگیر بوده و بازرسی های متعددی را در مراحل مختلف برای اطمینان از به سرانجام رسیدن طرح ها انجام میدهد.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در راستای ایجاد اشتغال و طبق دستورالعمل تبصره موسوم به تبصره ۱۸ و ارائه مطلوب بیش از ۱۵۰ خدمت در حوزه کشاورزی سامانه "سیتا" طراحی و افراد علاقمند به سرمایه گذاری می توانند در این سامانه ثبت نام نمایند.

مصطفایی متذکر شد: طرح های سرمایه گذاری در بخش های گیاهان دارویی و گلخانه ای به لحاظ اهمیت ویژه ای که در تولید و اشتغال دارند در اولویت اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین قرار دارند.

وی خاطر نشان کرد: سهمیه ابلاغی استان برای توسعه طرح های گلخانه ای در سال ۹۷ بیش از ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که از این میان در حدود ۱۴۲ میلیارد تومان به بانکها معرفی شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی اردبیل همچنین از ایجاد ۳۷۰ هکتار گلخانه در سال جاری در این استان خبر داد و اظهار داشت: تا قبل از سال ۹۸ سطح گلخانه های استان ۱۶ هکتار بود که به دلیل نقش ویژه و اهمیت زیاد این بخش در تولید و اشتغال ۳۷۰ هکتار گلخانه در سالجاری ایجاد و محصولات صادرات محور در آنها تولید خواهد شد.

مصطفایی ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۴۰ هکتار گلخانه با سرمایه بخش خصوصی و بدون دریافت تسهیلات در استان در دست احداث می باشد.

وی امنیت غذایی را از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و گفت: توجه به صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش افزوده از برنامه های مهم جهاد کشاورزی استان در امر صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در استان است به طوری که این سازمان سعی دارد از صادرات محصولات خام جلوگیری کرده و برنامه ها و طرح های متعددی برای فرآوری و صادرات محصولات کشاورزی در پیش رو دارد.

انتهای پیام/س

طرح های گلخانه ای و گیاهان دارویی در اولویت پرداخت تسهیلات قرار دارند

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار