رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با فرستادگان بلند پایه روسیه بر ادامه مبارزه با تروریسم در سوریه تاکید کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری رسمی سوریه سانا در گزارشی از دیدار الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه و نیز سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه و هیئت همراه با بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه نوشت: در این دیدار تحولات سوریه بررسی و بر ضرورت ادامه مبارزه مشترک با تروریسم در مناطقی در سوریه که تروریست‌ها همچنان در آن‌ها حضور دارند، تاکید شد.

الکساندر لاورنتیف در این دیدار بر حمایت مستمر کشورش از تلاش‌های دولت سوریه برای بازگرداندن امنیت و ثبات به سراسر خاک این کشور تاکید کرد. در این دیدار همچنین تلاش‌های مشترک مسکو و دمشق برای پیشبرد عملیات سیاسی همزمان با ادامه جنگ با تروریسم در سوریه مطرح شد.

حاضران در این دیدار در مورد عزم دو کشور روسیه و سوریه برای ادامه تلاش‌ها به منظور ریشه کن کردن تروریسم در سوریه توافق نظر داشتند. این در حالی است که برخی کشور‌های غربی، فشار‌های بی امانی به دو کشور روسیه و سوریه وارد می‌آورند تا تلاش‌های آن دو را برای به شکست کشاندن تروریسم ناکام بگذارند. این فشار‌ها با هدف ادامه درگیری‌ها در سوریه صورت می‌گیرد تا منافع این دسته از دولت‌های غربی هر چند به زیان مردم سوریه و از بین رفتن آرامش در کل منطقه باشد، تحقق یابد.

فرستاده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه در همین حال بشار اسد را در جریان مذاکرات خود در دیدار از عراق و لبنان به منظور دعوت از آن دو برای مشارکت در مذاکرات آینده آستانه به عنوان دو عضو ناظر قرار داد.

الکساندر لاورنتیف تصریح کرد در هر دو کشور لبنان و عراق با موضع ثابت مقامات آن دو در مورد ضرورت نابودی تروریست‌ها در سوریه و بازگشت زندگی طبیعی به این کشور روبرو شده است. اتفاقی که به نفع همه کشور‌های منطقه، نه فقط سوریه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار