دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: باید تحولات تکنولوژی در مدارس ایجاد شود.

ضرورت ایجاد تحولات تکنولوژی در مدارسبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی نوید ادهم، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در همدان با اشاره به اینکه هر سال در شورای عالی آموزش و پرورش عملکرد استان‌ها را در حوزه مدرسه‌سازی بررسی می‌کنیم افزود: خوشبختانه همدان به یاری خیرین سیر تکاملی را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه باید تحولات تکنولوژی در مدارس ایجاد شود، ادامه داد: استعداد دانش‌آموزان در مدارس‌های به شکل آپارتمانی شکوفا نمی‌شود.

نوید ادهم اظهار داشت: ۸۵۰ مدرسه روستایی کمتر از ۵۰ نفر ظرفیت در همدان فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هفته گذشته فوت مرحوم حافظی، خیر بزرگ مدرسه ساز کشور ما را بسیار متاثر کرد گفت: زندگی او سیر قابل تأمل دارد و از زوایای مختلف می‌توان به این شخصیت پرداخت.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در زندگی انسان‌ها وجود دارد، اما تنها برخی می‌توانند تلخی آن را به شیرینی تبدیل کنند خاطرنشان کرد: انسان‌های موفق می‌دانند چطور از سختی‌ها عبور و به مقام برتر برسند.

نوید ادهم با اشاره به اینکه هر انسان خیری پولدار نیست و در درون برخی از انسان‌های خیر ویژگی‌هایی وجود دارد که پول به کمک‌ها می‌آید تا کار خیر انجام دهند تاکید کرد: خیلی‌ها پول دارند، اما در کار خیر قدم نگذاشته‌اند؛ خیّر یعنی در غم و شادی مردم شریک بودن.

وی با بیان اینکه در جمعی بودیم که برای سه استان سیل‌زده کشور در یک ساعت و نیم ۲۷۰ میلیارد تومان جمع شد افزود: یکی حقوق یک ماهه خود را اختصاص داد، دختری یک‌میلیون تومان و خیری ۳۰ میلیارد تومان کمک کرد که فصل مشترک آن‌ها رقم اهدا نبود بلکه نوع نگاه آن‌ها به مردم و نوع دردمندی بود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش به این عشق و به این فرهنگ نیاز داریم اضافه کرد: جسم مرحوم حافظی اینجا نیست، اما از ابتدای جلسه مدام نام او را بردیم، زیرا خیرین زنده‌اند، چون فکر بلند و عشق دارند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه زیباشناختی، زیست‌شناسی، تربیت بدنی و... در مدرسه فردا نیاز است و همه آن‌ها در کلاس خلاصه نمی‌شود گفت: حیاط مدرسه از کلاس هم مهم‌تر است و ظرف دیگری به خصوص با تحولات تکنولوژی نیاز است.

وی با بیان اینکه ساختار مدرسه امروز دیگر نیاز نیست، نباید مدرسه کوچک ساخت بلکه مدرسه‌ای با جمعیت بالا می‌خواهیم خاطرنشان کرد: طبق آمار ارائه شده در روستا‌های استان همدان ۸۵۰ مدرسه کمتر از ۵۰ نفر ظرفیت دارند.

نود ادهم با بیان اینکه در استان همدان ۳۱ مدرسه کمتر از ۵۰ نفر وجود دارد افزود: باید نوع مدرسه و مدرسه‌داری را مانند دیگر کشور‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، تغییر داد.

وی با تاکید به اینکه چند خیر جمع شوند و یک مدرسه بسازند و نام آن‌ها بر تارک مدرسه بدرخشد بیان کرد: اگر جهت‌گیری ساخت و ساز مدرسه را به سمت مدرسه‌های بزرگ ببریم، می‌توانیم تحول بنیادین ایجاد کنیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ما نیز از کاستی‌های آموزش و پرورش رنج می‌بریم، اما زمین‌گیر اعتباراتیم بیان کرد: باید تحولات تکنولوژی در مدارس ایجاد شود چراکه استعداد دانش‌آموز در مدرسه آپارتمانی شکوفا نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر همدان تقریباً ۵۰ مدرسه دونوبته وجود دارد که زیبنده همدان با تاریخ درخشان و حضور خیرین نیست افزود: مسئولان استان با کمک خیرین در پروژه کوتاه مدت یک یا دو ساله این مشکل را حل کنند.
انتهای پیام/ج

ضرورت ایجاد تحولات تکنولوژی در مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.