گردان‌های حزب‌الله عراق با اعلام اینکه حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک این کشور تهدیدی برای امنیت ملی عراق و همسایگانش به شمار می‌رود، خواستار اخراج این نیروها شد.

حزب الله عراق خواستار اخراج نیرو‌های آمریکایی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بغداد الیوم، جنبش گردان‌های حزب‌الله عراق، بیانیه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور درباره تحرکات نیرو‌های خارجی در خاک این کشور امری دال بر اقدامات آمریکا در تلاش برای بی‌ثبات کردن عراق دانست.

محمد محی، سخنگوی رسمی گردان‌های حزب الله عراق گفت: بیانیه اخیر عبدالمهدی مشخص کرد که آمریکا پشت پرده اقدامات نقض کننده امنیت در عراق است و تنها راه حل این مسئله اخراج نیرو‌های آمریکایی از خاک عراق می‌باشد.

وی افزود: حضور نیرو‌های آمریکایی در خاک عراق نه تنها امنیت ملی، بلکه امنیت همسایه‌های ما را نیز تهدید می‌کند؛ چرا که آمریکا، عراق را پایگاهی برای حمله به همسایه‌ها قرار داده است.

محی بر ضرورت تبدیل بیانیه نخست وزیر عراق به قانونی اجرایی در کشور تاکید کرد و از پارلمان عراق خواست تا در این خصوص اقدام کنند.

شایان ذکر است، نخست وزیر عراق روز سه شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هر نیروی خارجی در این کشور بدون موافقت و نظارت دولت مرکزی بغداد حق هیچ گونه فعالیتی را ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار