استاندار اردبیل گفت: با توجه به افزایش اعتبارات نقدی آبرسانی به عشایر استان، عملیات آبرسانی به عشایر تا سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در نشست با مدیر کل بحران و امور زیربنایی سازمان عشایر ایران گفت: تلاش می‌کنیم با تلفیق اعتبارات آبرسانی به عشایر در بخش‌های مختلف، عملیات آبرسانی به مناطق عشایری شمال استان را سرعت بخشیم.

وی تاکید کرد: لازم است دستگاه‌های متولی از جمله آب و فاضلاب شهری و روستایی با همکاری امورعشایر برآورد‌های اولیه از روند عملیات اجرایی احداث مجتمع‌های آبرسانی را انجام دهند.

استاندار اردبیل بیان کرد: در سالجاری اعتبارات آبرسانی به مناطق عشایری استان نسبت به سال گذشته افزایش یافته و باید با تلفیق این اعتبارات با اعتبارات امور عشایر استان و اعتبارات آبرسانی روستایی استان و همچنین از محل سفر ریاست جمهوری تجهیزات مورد نیاز تامین شود.

مدیر کل بحران و امور زیربنایی سازمان عشایر ایران نیز در این نشست از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای آبرسانی به عشایر استان اردبیل خبر داد.

بابا داوردان افزود: این اعتبار در سال گذشته برای استان اردبیل ۴۰ میلیارد ریال بود که امسال هفت و نیم برابر شده است.

وی بیان کرد: این اعتبار از محل صندوق توسعه ملی به صورت نقدی اختصاص یافته و باید در حوزه آبرسانی به عشایر هزینه شود.

سرپرست آب و فاضلاب شهری و روستایی استان اردبیل نیز در این جلسه از در حال احداث بودن سه مجتمع آبرسانی در شهرستان‌های شمال استان خبر داد.

فرامرز بهنژاد افزود: برای تکمیل این مجتمع‌های آبرسانی یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است و با تامین این اعتبار تا تابستان سال آینده این واحد‌ها تکمیل می‌شود.

وی بیان کرد: سه مجتمع خروسلو، عمران آباد و بیله سوار در شمال استان در حال اجرا می‌باشند که بیش از ۸۰ درصد ساکنان این مناطق را عشایر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ح

افزایش اعتبارات آبرسانی به مناطق عشایر اردبیل

برچسب ها: آبرسانی ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.