معاون بهبود تولیدات دامی از آغاز طرح هویت دار شدن دام‌های استان خبر داد.

اشرفی گل معاون بهبود تولیدات دامی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: با توجه به مشکل قاچاق دام در سال‌های اخیر به کشور‌های مجاور هیات دولت مصوب کرد تا دام‌های کشوردر زمانی تعیین شده پلاک گذاری شود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های قبل چندین پلاک روی گوش دام به چشم می خورد افزود: با اجرای این طرح هر دام تنها با داشتن کدی واحد در سامانه‌ای یک پارچه ثبت خواهد شد.

اشرفی بیان کرد: پلاک دارای کد ۱۵ رقمی و نشانگر نام کشور، کد خاص ایزو، کد استان، کد گونه‌ی دام و شماره‌ی منحصر به دام می‌باشد
معاون بهبود تولیدات دامی بیان کرد: اتحادیه‌ی دامداران به عنوان مجری طرح موظف است پس از دریافت پلاک طی ۶ ماه در دام‌های سنگین و ۱ سال در دام‌های سبک نسبت به اجرای این طرح اقدام کند.

وی افزود: تا کنون ۵۰ هزار راس گاو، ۳ هزارنفر شتر، ۳ هزار گوسفند و ۱۲ هزار راس بز پلاک کوبی و در سامانه ثبت شده اند و پیش بینی می‌شود ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار راس دام سبک و ۲۵ هزار نفر شتر در دستور کار قرارگیرد.

اشرفی هدف اصلی این طرح را شناسایی دقیق دام بیان کرد و گفت: با اجرای این طرح به نیروی انتظامی در کنترل بین شهری، دامپزشکی و صندوق بیمه‌ی جهاد کشاورزی در خصوص ساماندهی، بیمه و انتقال دام کمک می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی در پایان عنوان کرد: هنگام حذف دام در کشتارگاه از چرخه‌ی تولید اطلاعات ثبت شده در سیستم حذف و در زمان زاد و ولد دام اطلاعات افزوده خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

پیش بینی پلاک زنی بیش از ۱ میلیون  راس دام سبک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.