نیرو‌های امنیتی آمریکا یک عنصر داعشی را که برنامه بمب‌گذاری در یک کلیسا در شهر پتسبرگ پنسیلوانیا را طرح‌ریزی کرده بود، بازداشت کردند.

بازداشت یک عنصر داعشی در آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، روز گذشته (چهارشنبه) نیرو‌های امنیتی آمریکا فردی که قصد داشت به یک کلیسا در پیتسبرگ حمله کند، دستگیر کردند. بنا بر اعلام مقامات وزارت دادگستری آمریکا، «مصطفی موساب آلوورمر» ۲۱ ساله متهم است که قصد داشته با نام داعش دستگاه منفجره‌ای را در یک کلیسا در شمال شهر پتسبرگ در ایالت پنسیلوانیا به کار گذارد.

مدارک وزارت دادگستری و همچنین تحقیقات نیرو‌های مشترک «اف بی آی» در مبارزه با تروریسم نشان می‌دهد که آلوورمر در اوت سال ۲۰۱۶ تحت عنوان یک مهاجر سوریه‌ای وارد آمریکا شده است. مقامات دادگستری آمریکا در این خصوص گفتند او بر اساس شکایت فدرال دستگیر شده و متهم است برای جذب حمایت مالی و منابع برای داعش تلاش می‌کرده است. آلوورمر انگیزه خود را «گرفتن انتقام برادران (داعشی) خود در نیجریه» دانسته است.

این مهاجر داعشی همچنین متهم است اطلاعات مربوط به یک ماده منفجره - وسیله مخرب و یا سلاحی که تخریب بزرگی ایجاد کند - را منتشر می‌کرده است. بنا به گفته مقامات، آلوورمر «اسناد آموزشی» مربوط به مواد منفجره را به یک فرد که تصور می‌کرده طرفدار داعش است منتقل کرده است. این فرد مامور مخفی اف بی آی بوده و بنا بر اسناد وزارت دادگستری آمریکا، آلوورمر در فاصله ۱۶ آوریل تا ۱۱ ژوئن چهار بار با این مامور و یک منبع دیگر دیدار کرده است.

به گفته اف بی آی، این عنصر داعشی در ملاقاتی که روز ۱۱ ژوئن صورت گرفته است جزئیات طرح بمب‌گذاری خود را همچنین موادی که برای ساخت دستگاه منفجره لازم بوده با خود داشته و به مامور مخفی نشان داده است.

آلوورمر در حال حاضر در بازداشت به سر برده و در انتظار برگزاری دادگاه اولیه در روز جمعه است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار