وزارت خارجه ترکیه گزارش سازمان ملل درباره پرونده قتل روزنامه‌نگار سعودی را مهم خواند و حمایت کامل خود را از آن اعلام کرد.

ترکیه: قویاً از گزارش سازمان ملل درباره قتل خاشقجی دفاع می‌کنیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد آنکارا قویاً از گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی حمایت می‌کند.

وزیر خارجه ترکیه پس از انتشار گزارش سازمان ملل درباره پرونده ترور روزنامه‌نگار سعودی در توییتر خود ضمن حمایت کامل از این گزارش نوشت: «ما قویاً از توصیه‌های اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل برای روشن‌شدن (جزئیات) قتل خاشقجی و پاسخگو کردن همه عوامل این قتل حمایت می‌کنیم».

پیش از این نیز یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه بدون تمایل به افشای نام خود در گفتگو با شبکه الجزیره گفته بود «گزارش سازمان ملل مهم است؛ زیرا این گزارش وقوع جنایت بین‌المللی را اثبات کرد، جنایتی که ما برای کشف جزئیات آن جنگیدیم».

اگنس کالامارد، گزارشگر سازمان ملل در امور اعدام‌های خارج از چارچوب قضائی روز چهارشنبه در گزارش خود درباره قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی اعلام کرد «شواهد و مدارک معتبری» درباره مشارکت مقامات ارشد سعودی از جمله محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این قتل وجود دارد.

کالامارد همچنین در گزارش خود از دبیرکل سازمان ملل درخواست کرد تا دستور آغاز تحقیقات بین‌المللی از محمد بن سلمان و نقش او در قتل خاشقجی را صادر کند و از دولت آمریکا نیز خواست تحقیقات گسترده‌ای را در این باره آغاز کند. وی همچنین خواستار برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت برای بررسی قتل جمال خاشقجی شد.

جمال خاشقجی، ستون‌نویس واشنگتن پست در دوم ماه اکتبر سال گذشته میلادی پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ترکیه به قتل رسید. مقامات سعودی پس از دو هفته بالاخره پذیرفتند که خاشقجی در این کنسولگری به قتل رسیده و جسدش همان جا مثله شده است. ریاض اصرار دارد این قتل هیچ ارتباطی با خانواده سلطنتی سعودی به ویژه محمد بن سلمان ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار