فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح به مقامات آمریکایی پشنهادی داد.

پیشنهاد سردار باقرزاده برای تغییر کاربری ناوهای امریکاییبه گزارش حوزه دفاعی امنیتیگروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید محمد باقرزاده فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح امروز چهارشنبه با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس اظهار کرد: پیرو حضور پیاپی و رفت و آمدهای مکرر ناوهای آمریکایی که همگی برای ارعاب و ترساندن مردم منطقه به خلیج فارس و دریای عمان و دیگر نقاط دنیا اعزام می‌شوند، با توجه به عدم کارایی این ناوها در شرایط کنونی خصوصا در مواجهه با ملت‌های مستقلی مثل جمهوری اسلامی ایران، پیشنهادی که چند سال پیش من به یکی از مسئولین کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دادم را آمریکا دنبال کند.

وی ادامه داد: پیشنهاد و راهکار عقلایی اینست که هر چه زودتر این ناوها را قبل از اینکه در دریا به یک آهن قراضه تبدیل بشود، قبل از اینکه بر اثر شرایط جوی و خوردگی و فرسایش به طور کلی از بین برود، آن‌ها را طبق یک فرآیند بازسازی کنند. ناوها را برای خدمات انسان دوستانه در اقصی نقاط دنیا تغییر کاربری دهند. یعنی کل ناوها در اختیار صلیب سرخ جهانی قرار بگیرد و برای حمل و نقل کالاهای امدادی و وسایل ویژه مهندسی، انبار دارویی و تغذیه برای تامین آذوقه و کلا هر نوع خدماتی که در شرایط حاد اعم از سیل، آتش، زلزله، طوفان‌ها و دیگر بلایا و سوانح طبیعی نیاز است، مورد استفاده قرار بگیرد. و در هر شرایطی که در یک نقطه از عالم مردم دچار مشکل شوند، ناوها به عنوان نقاط امنی برای امداد فوری از راه دریا به کمک بشریت بیایند. شاید از این طریق بخشی از گناهان آمریکایی‌ها جبران شده و بتوانند خدمتی به بشریت کنند.

 باقرزاده تصریح کرد: بار دیگر بر این پیشنهاد خودم به صلیب سرخ تاکید می‌کنم و از همه ملت‌های آزاده دنیا می‌خواهم که بر تغییر کاربری این ناوها اصرار بورزند. چرا که این ناوها دیگر جایی در فضای سیاسی و امنیتی نخواهند داشت. با روشنگری‌هایی که به برکت انقلاب اسلامی در دنیا بوجود آمده

فرمانده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: همانطور که فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سلامی هم قبلا اشاره کردند این ابزار هم‌اکنون آهن قراضه‌ای بیش نیست. ما برای اینکه از این فضا و امکانات بهره‌برداری بهینه‌ای بشود، پیشنهاد فوق را تکرار و بر آن تأکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
به گفته قران دشمن را دست کم نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۸ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
نظر خوب و مفیدی هست. موافقم
آخرین اخبار